(((--ဓါတ္ဆင္ ဓါတ္ရိုက္ ပညာ-ႏွင့္-ေဗဒင္အခ်ဳပ္မဟာဘုတ္(နိဒါန္း) )))
....................................
...................ကြ်နဳ္ပ္၏ လူမ်ိဳး-ဘာသာ-ရိုးရာ-ဓေလ့-ထံုးစံ-အယူအဆမ်ားမပါဘဲ၊ဘဝေနနည္းမ်ားကိုေဟာေျပာ လမ္းညႊန္ရာ. ..ရန္ကင္းျမိဳ႕နယ္ မိုးေကာင္းဘုရားအေရွ႕မုခ္။အမွတ္(ခ)၊(ဓါတုနိယာမႏွင့္ မဟာဘုတ္ နဝင္းစီး)ဓါတ္ခန္း အတြင္း ေဗဒင္အခ်ဳပ္မဟာဘုတ္ ္(နိဒါန္း) ႏွင့္ ဓါတ္ဆင္ဓါတ္ရိုက္ ပညာရပ္၏ထူးျခားမႈ မ်ားကို ျပန္လည္စဥ္းစားေနစဥ္...
(ဆရာ တေန႕က ေရးခဲ့တဲ့ (က်န္းမာေစရာ အျမစ္အညြန္႕ မတြန္႕ေစရာ ) ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးေနာက္ဆက္တြဲ ဘာေတြေရးထားေသးလည္းဆရာ)
တပည့္ျဖစ္သူေမာင္သိန္းေဌး(ေခၚ)ကိုသိန္း၏ အေမးေၾကာင့္ ေရးျပီးသားေဆာင္းပါးကို ေအာက္ပါအတိုင္းေျပာ့ျပလိုက္ရေပသည္။
((( ဒီလိုေမာင္သိန္းေဌးရဲ႕ ဒီလိုေဆာင္းပါးကေဗဒင္အခ်ဳပ္မဟာဘုတ္(နိဒါန္း)ပညာနဲ႕ဓါတ္ဆင္ဓါတ္ရိုက္အယူအဆေတြကို ေရးျပထားတာပါ။
( ဘယ္လို အေၾကာင္းအရာကိုဦးတည္ျပီး ေရးျဖစ္တာလည္းဆရာ)
((( ဟုတ္သားဘဲ အဲဒါေျပာျပဖို႕ေမ့ေနတယ္။ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ရဲ႕ (ေဗဒင္အခ်ဳပ္မဟာဘုတ္ အဖြင့္)မွာေရးထားတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြပါ။
လူသားသတၱဝါမ်ား ဓါတ္ႀကီးငါးပါးတပါးပါးခ်ိဳ႕ယြင္းလို႕ ေရာဂါျဖစ္ရင္မက်န္းမာရင္ ဓါတ္ႀကီးငါးပါးစြမ္းအားႀကီးမားကိန္းေအာင္းေနတဲ့ အညြန္႕အခက္ေတြကိုယူျပီးေတာ့ ရိုက္ခတ္ခ်လိုက္ရင္လူသားတဦးမွာပ်က္ျပားေနတဲ့ ဓါတ္တခုဟာအလိုလိုျပန္ျပည့္သြားျပီးျဖစ္မယ္။ အဲဒါအညြန္႕ အခက္က စြမ္းတာကြ။သဘာဝက်ရဲ႕လား ယုတိၱရွိပါ့မလား အညြန္႕အခက္ေတြနဲ႕နဝင္းထိုင္တယ္။ဘာေၾကာင့္ဘာလည္းဆိုဘယ္လိုေျဖၾကမွာလည္း ေျဖနိဳ င္ၾကရဲ႕လား။ဓါတ္ႀကီးငါးပါးခိုေအာင္းေနတဲ့ ဂုဏ္ေက်းဇူးေၾကာင့္ အသက္ရွဴေနၾကတဲ့လူးသားနဲ႕သတၱဝါမ်ား ေရာဂါဘယေဘးႀကီးဆိုက္လို႕ေန ခဲ့ရင္ဓါတ္ႀကီးတ ပါးပါး ပ်က္လာျပီ။အဲဒီဓါတ္တပါးပါးပ်က္လာျပီ။ခ်ိဳ႕ယြင္းလာျပီ။အဲဒီဓါတ္တပါးပါးခ်ိဳ႕ယြင္းေနတာကို သူလိုဓါတ္ႀကီးငါးပါးကိန္း ေအာင္းေနတဲ့ အညြန္႕အခက္ေတြယူျပီးေတာ့၊အဲဒီလူသားကို ကြ်မ္းက်င္လိမၼာပါးနပ္တဲ့ သမားေတာ္ဆရာပါရဂူမ်ားကေနျပီးေတာ့ သက္ဆိုင္သလိုအ သံုးခ် တတ္ရင္ အဲဒီလူနာမွ ခုနကပ်က္ျပားသြားတဲ့ ဓါတ္ဟာျပန္ျပည့္စံုမသြားဘူးလား၊လူသားသတၱဝါေတြမွာပ်က္ျပားသြားေတာ့မယ့္ဓါတ္ကိုျပန္ေျဖ ့ေပးတဲ့သေဘာပါ။
အဲဒါဘယ္သူက ယူျဖည့္တံုးအညြန္႕အခက္ေတြမွာရွိတဲ့ ဓါတ္ေတြယူျပီးေတာ့လူသားေတြမွာလိုအပ္ေနတဲ့ ဓါတ္ေတြျဖည့္ေပးလို႕ အဲဒီအညြန္႕အခက္ေတြက လူသားေတြမွာလာစြမ္းေနတာပါခင္ဗ်ာ့။အဲဒါအညြန္႕အခက္စြမ္းအား ႀကီးမားတဲ့အေျခခံပါပဲ။ဒါဆိုအမတန္ရွင္းပါတယ္။
ရွင္းတယ္ဆိုခဲ့လို႕ရွိရင္ ျမန္မာနိဳင္ငံမွာတိုင္းရင္းေဆးဆရာႀကီးေတြ သမားေတာ္ေဆးဆရာႀကီးေတြက (ႏြယ္မ်က္သစ္ပင္ေဆးဖက္ဝင္)ၾကာဘူး တယ္မဟုတ္လား။ႏြယ္ေတြ၊ျမက္ အေခါက္အျမစ္ အသီးအေစ့စသည္တို႕ကို ထုေထာင္းေပါင္းစပ္ျပီးေတာ့ ေဆးဝါးအျဖစ္နဲ႕လူသားရဲ႕ဝမ္း ထဲကိုတိုက္ေၾကြးတယ္။ဒီလိုမဟုတ္လား။
အဲဒါ ေဆးကုတဲ့သမားေတာ္ႀကီးမ်ားၾကေတာ့ အဲဒီဓါတ္သက္ဝင္ေနတဲ့ လတ္လတ္ဆပ္ဆပ္အညြန္႕အခက္ေတြ ႀကိဳခ်က္ထုေထာင္းျပီး တိုက္တဲ့အခါေရာဂါျဖစ္ရင္မေပ်ာက္ဘူးလား။ အဲ ဒီလိုေရာဂါေပ်ာက္သလိုဘဲ၊ပညာရွင္မ်ားျဖစ္တဲ့တို႕ၾကေတာ့ အဲဒီအညြန္႕အခက္ေတြကို ေဆးဆရာသမားေတာ္ေတြလို ထုေထာင္းျပီးအသံုးမျပဳဘူး။တို႕ကဘယ္ပံုစံအသံုးျပဳသလဲ။အဲဒီအညြန္႔အခက္ေတြနဲ႕ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ေအာက္မွာခင္းတယ္။အေပၚကရိုက္ခ်တယ္။ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ေအာက္နဲ႕အေပၚႏွစ္ခုကိုညွပ္ျပီးေတာ့ဓါတ္သက္ကိုရိုက္သြသ္းတဲ့သေဘာမ်ိဳးဘဲ တို႕လုပ္ၾကတာဒီလိုမဟုတ္လား။
ေအာက္ကခင္းတယ္၊ခင္းတဲ့အေပၚ အဲဒီလူသားကတက္ထိုင္ အေပၚကေနျပီးေတာ့ရိုက္ခ်။ရိုက္ခတ္ျပီးေတာ့ဓါတ္သက္ကိုညွပ္ျပီး သြင္းလိုက္တဲ့ သေဘာဘဲ။ ဒါက တို႕အယူအဆ။အဲဒီလိုလူသတၱဝါေတြအတြက္ အညြန္႕အခက္ေတြကို ခုတ္ျဖတ္ထုေထာင္းႀကိဳခ်က္ျခင္းမျပဳဘဲ၊သူ႕သဘာဝ အတိုင္းအညြန္႕အခက္ေတြကို ခ်ိဳးျပီးေတာ့လူသားသတၱဝါေတြအက်ိဳးရွိေအာင္ လုပ္ေပးတဲ့ပညာကို(((-ဓါတ္ဆင္ဓါတ္ရိုက္ပညာ)))-လို႕ေခၚတာပါဘဲ။
အဲဒီအညြန္႕အခက္ေတြ ထုေထာင္းတိုက္ေၾကြးကုသတဲ့ သူမ်ားကိုေတာ့ ေဆးဆရာသမားေတာ္လို႕ေခၚတယ္။ တို႕က ဒီလိုမဟုတ္ဘူး။အညြန္႕အခက္ေတြကို ခႏၶာကိုယ္အထက္နဲ႕ေအာက္ သံုးသင့္တဲ့ေနရာေတြမွာ အသံုးျပဳထားတဲ့အတြက္ ဓါတ္ဆင္ဓါတ္ရိုက္ပညာရွင္လို႕ေခၚရတယ္။ အဲဒီ လိုအေျခခံသေဘာကိုဘယ္တံုးကမွမရွင္းခဲပါ့ဘူး။ ဟုတ္ျပီလား၊ဓါတ္ရိုက္ ဓါတ္ဆင္အေနနဲ႕လုပ္ေဆာင္ရမဲ့အက်ိဳးေက်းဇူး၊လုပ္ရပ္ေတြကိုယ ဖတ္ဘူးတဲ့က်မ္းေတြရွိလို႕လား၊ခုလိုရွင္းျပတဲ့က်မ္းေတြရွိလို႕လား၊ အခုလိုရွင္းျပမထားၾကပါဘူး။
ယခု ျပတဲ့သင္တန္း ပညာခန္းေတြဟာ အရွိကိုအရွိအတိုင္း ခင္ဗ်ားတို႕က်ေနာ္တို႕ သဘာဝယုတိၱ၊အာဂမယုတိၱ၊သာဓကယုတိၱ စတဲ့ ယုတိၱေတြနဲ႕မ ကင္းလြတ္ရေအာင္ရွင္းျပထားျခင္းျဖစ္တယ္။ႏြယ္မ်က္သစ္ပင္ေဆးဘက္ဝင္တဲ့၊ဓါတ္ဆင္ဓါတ္ရိုက္ပညာသည္၊ဓါတ္ၾကီးငါးပါး၏ဟြမ္းအား ရဲ႕အက်ိုး ေက်းဇူးေတြအေပၚမွာမူတည္ပါတယ္။အဲ ဒါမွတ္ထားလိုက္ၾကပါ။
ရွင္းၾကျပီဆိုလို႕ရွိရင္ အဲဒီအညြန္႔အခက္ေတြကိုင္တြယ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြအတြက္ဓါတ္ႀကီးငါးပါးရဲ႕ စြမ္းအားကိုထပ္မံျဖည့္စြက္ေပးတဲ့ အက်င့္ဥာဥ္ေတြရွိေသးတယ္၊ဟုတ္ပါ့မလား။((( ကတိသစၥာတည္ေသာခါဝယ္ ဩဇာေလးနက္ ေပၚထြန္းထြက္၍ ႏြယ္မ်က္သစ္ပင္မ်ားေတာင္ ေဆးဖက္ဝင္တယ္လို႕ဆိုတယ္မဟုတ္လား။က်ေနာ္တို႕က ဒီလိုဆိုလိုက္ခ်င္တယ္၊(((-သစၥာေလးနက္ ေပၚထြန္းထြက္က ႏြယ္မ်က္သစ္ပင္ေဆးဖက္ ဝင္၏))) လို႕ျပင္ဆင္ျပီးသေဘာေပါက္ၾကည့္စမ္းပါ။
......ႏြယ္မ်က္သစ္ပင္ အညြန္႕အခက္ ကိုင္တဲ့ဆရာေတြဟာ....
နံပါတ္(၁)။ အခ်က္က သစၥာတရားရွိၾကစမ္းပါ၊သစၥာအဓိက
ႏံပါတ္(၂)။ အခ်က္ကေတာ့ သူတထူးရဲ႕ေက်းဇူးေတြကို တန္ဖိုးထားျပီးေတာ့ ေက်းဇူးတရားကို နားလည္ထားၾကစမ္းပါ။
နံပါတ္(၃)။ အခ်က္ကေတာ့ မဂၢင္(၈)ပါးနယ္ျဖစ္တဲ့ေလာကီထြက္ရပ္ေလာကုတၱရာထြက္ရပ္၊ပုဂိၢဳလ္ေတြအဆင့္သို႕ မေရာက္မီကာလ ေလာကဓံ(၈)ပါးနယ္မွာ ရပ္တည္ေနထိုင္မွဳျပဳေနတဲ့ ကာလပတ္လံုး ဗုဒၶကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးေဟာေၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ (၃၈)ျဖာမ၈ၤလာတရားေတာ္ အပိုဒ္စံုကိုလိုက္နာလုပ္ေဆာင္ က်င့္ႀကံအားထုတ္မွဳျပဳနိဳင္ၾကမည္ဆိုလ်င္ ဓါတ္သက္ဝင္အညြန္႔အခက္မ်ားမွာရွိေနတဲ့ ဓါတ္ႀကီးငါးပါး၏အစြမ္းဂုဏ္ သတိၱေက်း ဇူးေတြကိုရာႏွံဳးျပည့္ရပိုင္ခြင့္ရွိတဲ့ ဆရာႀကီးတဆူအဆင့္သို႕ ဧကန္မလြဲေရာက္ၾကပါလိမ့္မည္။ ။
ယခုေရးခဲ့တဲ့အခ်က္(၃)ခ်က္ဟာ အင္မတန္အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္ပါ၊မေမ့ၾကပါနဲ႕ ေလာကဓံ(၈)ပါးနယ္မွာရွိတဲ့ ဆရာေတြအတြက္ပါ။အညြန္႕အခက္ေတြနဲ႕ ဓါတ္ဆင္ဓါတ္ရိုက္ပညာခန္းကို ကိုင္မယ့္ပုဂၢဳလ္ေတြအဖို႕ အေရးႀကီးပါတယ္ခင္ဗ်ာ့။
.........(((...ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္၏..ေဗဒင္အခ်ဳပ္မဟာဘုတ္အဖြင့္...စာမ်က္ႏွာ-၁၂၈မွ၁၃၂..)))။
No comments:
Post a Comment