Friday, December 25, 2015

(((--ဘယ္လိုေလာကဓံကို ဘယ္လို (ယၾတာ)နည္းေတြနဲ႔ ေက်ာ္ျဖတ္ၾကမွာလဲ )))-?

(((--ဘယ္လိုေလာကဓံကို ဘယ္လို (ယၾတာ)နည္းေတြနဲ႔ ေက်ာ္ျဖတ္ၾကမွာလဲ )))-?
----------------
]]ဆရာ ေလာကဓံကို ေဗဒင္ယၾတာနဲ႔ ေက်ာ္ျဖတ္တဲ့ ေဆာင္းပါးေလး ဖတ္ၿပီးၿပီလား}}
အမွတ္ (ခ)၊ အေရွ႕မုခ္၊ မိုးေကာင္းဘုရားဝန္းအတြင္းရွိ ကြ်ႏု္ပ္၏ ေဟာခန္း ေလး အတြင္း၌ တပည့္ျဖစ္သူ ေမာင္ရာဇာရဲ႕ ေျပာသံေၾကာင့္ ...
]]ဆက္ေျပာပါဦး ေမာင္ရာဇာရဲ႕ ေလာကဓံကို ဘယ္လိုယၾတာေတြနဲ႔ ေက်ာ္ျ ဖတ္ေန တာတဲ့တုန္း။}}
]]ဒီလို ဆရာရဲ႕ လက္ဆန္းေဗဒင္ဆရာ၊ လက္႐ိုးေဗဒင္ဆရာ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ေလာကဓံ ကို သူ တို႔အျမင္နဲ႔ သူတို႔ ေရးေနတာမ်ားေနေပမယ့္ ဆရာလည္း ဖတ္မိမွာပဲေလ၊ အေၾကာင္း မထူးလို႔ ေနမွာေပါ့ထင္ၿပီး ေနလာခဲ့တာ ဒီေန႔ အေၾကာင္း အရာကို ဆရာဖတ္ၿပီးရင္ ဆရာ ဘယ္ လိုေျပာမလဲဆိုတာ သိခ်င္လို႔ လာေျပာျပတာ ဆရာ} }
ကြ်ႏု္ပ္စဥ္းစားရေခ်ၿပီ ေဗဒင္ဆရာေတြနဲ႔ ယၾတာအေၾကာင္းေရးခဲ့ဖူးပါ တယ္။]ေဗဒင္ဆရာနဲ႔ ယၾတာ၊ ေဗဒင္ဆရာနဲ႔ ဘာသာေရး}စသည့္ ေခါင္းစဥ္ေတြနဲ႔ ေရးခဲ့ဖူးပါသည္။ ေဗဒင္ ဆရာေ တြ ေဟာေျပာလမ္းၫႊန္တာေတြကို ဘာမွ မေျပာလို ေပမယ့္ ယၾတာပိုင္းမွာ ေျပာျပဖို႔ လိုလာ ပါၿပီ။ တျခား တျခားေသာ ယၾတာနည္း စနစ္ေတြကိုေတာ့ ထားပါေတာ့ေလ။ ေလာကဓံအ တြက္ ယၾတာဆိုရင္ေတာ့ မေျပာ ခ်င္လည္းေျပာရေပေတာ့မည္။
]]ေမာင္ရာဇာေရ .. မည္သည့္ေဗဒင္နည္းစနစ္ျဖစ္ျဖစ္၊ မည္သည့္ ယၾတာ နည္းျဖ စ္ျဖစ္ သူ႔နည္းသူ႕ဟန္နဲ႔သူ ရွိမွာေပါ့ေလဆိုၿပီး မသိဟန္ေဆာင္ေနလို႔ရ ေလာကဓံနဲ႔ယၾတာ ဆို ရင္ေတာ့ မ သိ ဟန္၊ မျမင္ ဟန္ေဆာင္ေနလို႔ မရေတာ့ဘူးကြဲ႕၊ အမွန္အမွားေတြကို ေ ထာက္ျပေ နတာမဟုတ္ဘဲ၊ အျဖစ္မွန္ကို သိေအာင္ ေဖာ္ျပ ေပးမွာပါ}}
]]အဲဒီနည္းလမ္းက ပိုေကာင္းတာေပါ့ဆရာ၊ အခ်င္းခ်င္း ဆရာဝင္လုပ္တာ မဟုတ္ဘဲ၊ အႀကံဥာဏ္ေပးတဲ့ သေဘာေရာက္သြားတာေပါ့}}
]]ဆရာလည္း ေဗဒင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ စာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဖတ္ျဖစ္ပါ တယ္။ အထူး သျဖင့္ လက္ဆန္းပိုင္းမွာေတာင္မွ ကိုယ့္ပညာ ညီအစ္ကိုေတြရဲ႕ စာေတြကို ပိုၿပီးဂ႐ုစိုက္ ဖတ္ျဖစ္ တယ္။ ပညာအျမင္ေတြ ဘယ္ေလာက္ တိုးတက္လာ ၾကသလဲ။ ဘယ္အပိုင္းေတြ မ်ား အားနည္းေနမလဲ၊ စတာေတြကို မ်က္ေျခမျပတ္ ေအာင္ ဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။}}
]]ဘယ္လိုအေၾကာင္းအရာမ်ိဳးမွာ ေရးျဖစ္လဲဆရာ}}
]]ဥပမာကြာ ...ဆရာႀကီး ဦးၾကာျမင့္နဝင္းစီးပြဲေနာက္ဆက္တြဲနဲ႔ ---ပတ္သက္၍ဆို တဲ့ ေဆာင္း ပါးမ်ိဳးေရးခဲ့ဖူးတယ္။ ေလာကဓံအေၾကာင္းေရးတယ္။ ေျပာတယ္။ ေဟာ တယ္ ဆိုတာ သိပ္မလြယ္လွဘူးဆိုတာ ေဗဒင္ေတြ သိထားဖို႔ လိုမယ္။ အထူးသျဖင့္ မိမိတို႔ ကိုင္ တြယ္ေ ဟာေျပာေနတဲ့လိုင္းမဟုတ္ဘဲ ေလာကဓံ ဆိုတာ (၄)ႏွစ္ေကာင္း၊ (၄)ႏွစ္ဆိုးေလာ က္ေ လးပဲ(---လာေဘာ၊ အလာေဘာ၊ ယေသာ၊ အယေသာ၊ နိႏၵာ၊ ပသံသာ။ သုခံ၊ ဒုကၡံ-- )-ဆိုတဲ့ ေလာကဓံ (၈)ပါးပဲ၊ ေထြေထြထူး ထူးမွမဟုတ္ဘဲ သူမ်ားေတြလည္း ေ ရးေနတာပဲ။ ငါလည္း ေရးဦးမွဆိုတဲ့ ဆရာေတြရယ္။ စာအုပ္ဖတ္၊ တဆင့္ၾကားေလာက္နဲ႔ေ ရးေ န၊ ေဟာေျပာေနတဲ့ ဆရာေတြအတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလးစိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္။}}
ေမာင္ရာဇာတစ္ေယာက္ ၿငိမ္၍ နားေထာင္ေနရာမွ ...
]]ဘာျဖစ္လို႔ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတာလဲဆရာ}}
]]သူတို႔တေတြဟာ ေလာကဓံပညာရပ္ကို သူတို႔သင္ၾကားထားတဲ့ ေဗဒင္ ပညာေ လာက္ ထင္ေနပံုရတယ္။}}
]]ဆရာ့အျမင္မွာ ေဗဒင္ပညာရပ္ေတြနဲ႔ ေလာကဓံပညာ ဘာေတြကြာျခား ေနလို႔လဲ ဆရာ}}
]]ဒီတစ္ခါေတာ့ ဆရာ့အျမင္ကို ေျပာမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ တကယ့္ျဖစ္စဥ္ ကို ေျပာျပ မွာ၊ မည္သည့္ႏိုင္ငံက မည္သည့္ေဗဒင္ပညာရပ္ျဖစ္ေစ၊ ဆရာတို႔အေနနဲ႔ သိထားရမွာက သူတို႔ကိုင္တြယ္ တြက္ခ်က္ေရးသားေဟာေျပာေနေသာ ေဗဒင္ ပညာရပ္ေတြလည္း ဘုရားေ ဟာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာပဲ}}
]]သူတို႔ေဟာေျပာေနေသာ ေဗဒင္ပညာဟာ ဘုရားေဟာမဟုတ္လို႔ အလံုးစံု မမွန္ႏိုင္ဘူး၊ ဘုရားေဟာျဖစ္တဲ့ေလာကဓံပညာရပ္ကမွ မွန္တယ္လို႔ ဆိုလိုတာလား-ဆရာ}}
]]အဲဒါကို ဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘူး ဒါက သူတို႔စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ရမယ့္အပိုင္း၊ သူတို႔ ပညာရပ္ေတြက သာမာန္လူတစ္ေယာက္ေတြ႕ထားတဲ့ ပညာရပ္ေလးတစ္ခု ပါ။ ေလာက ဓံပညာရပ္ကို အဘယ္သို႔ေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အဘယ္မွ်ေသာ ႏွစ္ေပါင္း၊ ကမၻာေပါင္းမ်ားစြာ က်င့္ႀကံ ႀကိဳးစားရွာေဖြရခဲ့သလဲဆိုတာကို ေလာကဓံ ပညာကိုင္တြယ္ေရးသားမည့္ ဆရာေတြ ပထမဦးဆံုး စဥ္းစားရလိမ့္မည္။ ေဗဒင္ ေဟာေျပာျခင္းေနာက္ကြယ္မွာ ကပ္ပါလာတာက ယၾတာအပိုင္းပဲ၊ ေလာကဓံ ပညာရပ္ကို ပထမအေစာပိုင္းစမွားတာနဲ႔ ဘယ္ကိုသြားထိခိုက္ မလဲ၊ ဘယ္သူ႕ကို သြားထိခိုက္မလဲ၊ ဘာမဟုတ္တဲ့ မိမိတတ္တဲ့ ေဗဒင္ပညာရပ္ေလးနဲ႔ မဟာ့မဟာ ဆိုရမည့္ ေလာကဓံကို ရွာေဖြေဟာေျပာလမ္းၫႊန္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို ေစာ္ကားတာနဲ႔ တူတူပဲ ျဖစ္ေနမယ္}}
]]ဆရာေျပာမွပဲ ကြ်န္ေတာ္ေတာင္မွ ေလးေလးနက္နက္ေတြးမိတယ္၊ ေလာကဓံပညာ ရပ္ကို ေဟာေျပာတာမွားလို႔ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အေၾကာင္းကို မေျပာပါနဲ႔၊ ျပည့္စံုခဲ့ရင္ေတာ င္ ေတာ္ေတာ္ေလး ေၾကာက္စရာေကာင္းေနၿပီ}}
]]ဒါေၾကာင့္ ဆရာေနာက္ထပ္ တပည့္အသစ္ေတြ ထပ္ေမြးဖို႔ ခက္ေန တာေပါ့၊ အ ခုျဖစ္ စဥ္ပဲၾကည့္ေလ၊ ယၾတာအပိုင္း မပါေသးဘူး}}
]]ယၾတာအပိုင္းမွာ တျခားေဗဒင္ေတြနဲ႔ ေလာကဓံပညာ ဘာေတြ ထူးထူး ျခားျခားေ တြ႕ေနလို႔လဲဆရာ}}
]]သိပ္ကြာျခားေနတာေပါ့ ေမာင္ရာဇာ အခုေရးေနၾကတဲ့ဆရာေတြရဲ႕ ေလာကဓံျဖ တ္ေက်ာ္ နည္း ယၾတာေတြဟာ လိမ္းေဆးနဲ႔ စားေဆးမွားေပးေနသလို ျဖစ္ေနတယ္။}}
]]ဘာျဖစ္လို႔လဲဆရာ}}
]]ေလာကဓံဆိုတာ ႀကိဳတင္သိျမင္ထားၿပီး ကိုယ္တိုင္လိုက္နာရတဲ့အပိုင္း ကြ။ အဇၩတၲ အတြင္း ယၾတာလို႔ေခၚတယ္။ အဲဒါကိုမသိ မလိုက္နာဘဲ သာမာန္ ေဗဒင္ပညာရပ္ေတြ အသံုးျပဳေနတဲ့နည္းနာနိႆယ်ေတြနဲ႔ ျပဳလုပ္လို႔ လံုးဝမရပါ။ အဲဒါကိုမွ သူတို႔နည္းနာေတြက သူတို႔လုပ္ေပးတာ ေအာင္ျမင္ျဖစ္ထြန္းေနပါတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဆရာလည္း အဲဒီပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး ထိုင္ကန္ေတာ့ခ်င္လို႔ ရွာေနတာၾကာၿပီ}}
]]ဆိုရဲလွခ်ည္လားဆရာရယ္၊ ေတာ္ၾကာ အဲဒီလိုဆရာနဲ႔ ထိပ္တိုက္ေတြ႕ေန လို႔ ထိုင္ကန္ေ တာ့ေနရပါဦးမယ္ဆရာရယ္}}
]]ေမာင္ရာဇာက ဆရာစကားအျဖစ္ေျပာေနတယ္ ေအာက္ေမ့ေနတယ္နဲ႔ တူ တယ္။ ေလာ က ဓံ ကို သူ႕နည္းသူ႕ဟန္ကလြဲ၍ မည္သည့္ယၾတာ၊ အင္း၊ အိုင္၊ ေဆးဝါး၊ မႏၱာန္ေတြနဲ႔ မွ ေက်ာ္ျဖတ္ လို႔ မရႏိုင္ပါ။ ကိုယ္တိုင္ႀကိဳတင္သိျမင္ ဥာဏ္နဲ႔ ရင္ဆိုင္ရ မယ့္ အရာသာျဖစ္ တယ္ လို႔ အ တိအလင္းေဟာေျပာၿပီးသားပါ။}}
]]ကြ်န္ေတာ္က ဆရာ့အတြက္ စိတ္ပူလို႔ေျပာတာပါဆရာ}}
]]ဆရာ့ရင္ထဲမွာ ဆံုးျဖတ္ၿပီးသားပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ကား ေလာကဓံ ကို ေလး သေခ်ၤ နဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္းခက္ခက္ခဲခဲရွာေဖြေဟာေျပာထားခဲ့တဲ့မဟာလူသားႀကီးထက္ ေတာ္ တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေပၚလာတာ ျဖစ္မွာပဲလို႔ ယံုၾကည္ထားလို႔ပဲ}}
]]ဆရာေလးေလးနက္နက္ေျပာေနမွ ကြ်န္ေတာ္ဆက္နားေထာင္ခ်င္စိတ္ ေတြ-ပိုၿပီး ျပင္းျပ လာတယ္ဆရာ}}
]]ေနာက္တစ္ခုက ဆရာ့ရဲ႕ ေလာကဓံ (အျမင္သစ္)ကို ေဟာေျပာတဲ့ အခါမွာ ဘာသာ လူမ်ိဳးမခြဲျခားလိုက္နဲ႔၊ ေဘာင္က်ဥ္းသြားမယ္၊ လူဆိုရင္ ရၿပီ၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဆရာ့ေ ဟာ ခန္းမွာ ေရးထားတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္မိၾကပံုမရဘူး}}
]]ဘာမ်ား ေထြေထြထူးထူးေရးထားလို႔လဲ ဆရာ၊ ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ ထူးျခားတာ မေတြ႕မိပါဘူး}}
]]ေမာင္ရာဇာလို လူရင္း တပည့္မ်ိဳးေတာင္ ဒီလိုေျပာေနမွေတာ့ တျခား လူေတြဆို ရင္ေတာ့ ...}}
]]ဆရာေျပာျပမွ သိရျမင္ရေတာ့မလိုျဖစ္ေနၿပီဆရာ}}
]]ေအးေလ .. ေျပာမွသိမယ္ဆိုေတာ့လည္း ေျပာရတာ့မွာေပါ့။ ဓာတု နိယာမ နဝင္းစီးဓာတ္ခန္းဆိုတဲ့ စာလံုးေတြထဲက ဓာတုနိယာမကို သိေစျမင္ေစ ခ်င္တာ}} ---------------------
--ေလာကဓံ(အျမင္သစ္)ဆရာဦးထြန္းရီ(မိုးေကာင္းဘုရား)ရန္ကင္းျမိဳ႕နယ္။ရန္ကုန္ျမိဳ႕။--------

No comments:

Post a Comment