ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္၏ နဝင္းစီးပညာပြဲႏွင့္
ေနာက္ဆက္တြဲအယူအဆမ်ား
ကိုယ့္ဆရာကေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္ၾကည့္လိုက္ၾကည့္လိုက္ ေအးေအး ေဆးေဆးပဲ -- ဟူေသာ အသံႏွင့္အတူ တပည့္ျဖစ္သူ ေမာင္သိန္းေဌးတစ္ေယာက္ အမွတ္(ခ)၊ အေရွ႕မုခ္၊ မိုးေကာင္းဘုရား၊ ရန္ကင္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ (ေလာကဓံ)ေဟာခန္း အတြင္းသို႔ ေျပာေျပာဆိုဆိုေရာက္ရွိလာ၏ ။ ေအးေအးေဆးေဆးမေနလို႔ ဆရာက ဘယ္လိုေနျပရမွာလဲ ေမာင္ရင္ရဲ႕ --- ဆရာတကယ္ပဲမ သိေသးတာလား။ ေျပာစမ္းပါအံုး --- ဘာေတြျဖစ္လို႔ ဘာေတြမသိခ်င္ဟန္ေ ဆာင္ ေနရမွာလဲ ။ေမာင္ရင္ရဲ႕ -- ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္က ဓနသိဒၶိဂ်ာနယ္မွာ ဆရာေရးလိုက္တဲ့ ဆရာႀကီး ဦးၾကာျမင့္၏ နဝင္းစီးပြဲ ကိုင္တြယ္အသံုးျပဳေနၾကေသာ ဆရာမ်ားသို႔ ေဆာင္းပါးအေၾကာင္းေပါ့ဆရာရဲ႕ -အဲဒီ့ေဆာင္းပါးမွာဘာမ်ား ထူးျခားတာ ပါလို႕လဲ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕အတြက္ေတာ့ မထူးလွေပမယ့္ ထူးျခားတဲ့ျဖစ္စဥ္ေတြ ကေတာ့ ဒီလို ဆရာေရ ဆရာေရးတဲ့ေဆာင္းပါးကို -
ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ တပည့္အရင္းေတြနဲ႕ ဆရာႀကီးပညာနဲ႕ ဆရာႀကီးကို ေလးစားၾကတဲ့ ဆရာေတြ ကေတာ့ သိပ္သေဘာက်တာေပါ့။ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ ရဲ႕ ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ဆႏၵနဲ႕ မိမိတို႔ပညာကို မေပ်ာက္ ကြယ္ရေလေအာင္ ေရးထားတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြပဲ။ ဒါျဖင့္ရင္ ဘယ္သူေတြက ဘာေတြျဖစ္ေ နၾက လို႔လဲ။ ဥပမာ - ဆရာရယ္ --- ဆရာေရးထားတာက နဝင္းစီးပြဲကို ကိုင္တြယ္အသံုးျပဳၾက မည့္ မည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မဆို ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္၏ ]]မဟာဘုတ္နဝင္းစီးပညာ}} ဟူ၍ဆိုင္းဘုတ္တပ္မည္ဆိုမွသာလွ်င္ သင္ၾကားေပးသင့္သည္ဟု ထင္ျမင္ယူဆမိ ၍ အႀကံဥာဏ္ေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္လို႔ ေရးထား တယ္မ ဟုတ္ လား။
ဟုတ္တယ္ေလကြာ။အႀကံေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္လို႔ပဲေရးထားတာပါ။ လိုက္နာေဆာင္ရြက္ရမယ္လို ႔မွမပါဘဲ။ ဘာမ်ားထူးျခားေနလို႔လဲ။
ရာႀကီး ဦးၾကာျမင့္၏ နဝင္းစီးပြဲကို ကိုင္တြယ္အသံုးျပဳေနၾကေသာဆရာမ်ား ၊
ဆရာႀကီး ဦးၾကာျမင့္ရဲ႕ နဝင္းစီးပြဲပညာျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုင္းဘုတ္တင္ၾကပါဆိုတဲ့
ကိစၥကို ေျပာတာပါ။
အဲဒီစာသားေတြထဲမွာ ဘာကိစၥမ်ားထူးထူးျခားျခားပါေနလို႔လဲ။
ဒီလိုေလဆရာရဲ႕ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ တပည့္ေတြထဲက တဆင့္ခံ ေရာက္လာခဲ့ၾကတဲ့
ဆရာဦးလ င္းေအာင္ရဲ႕ တပည့္ေတြရယ္ ဆရာဦးလင္းေအာင္ မွတဆင့္
ဆရာႀကီးဆီေရာက္လာၾကတဲ့ ]]ဆရာပရ မတ္ရဲ႕ တပည့္ေတြရယ္ အဲဒီဆရာေတြအမ်ားစုက
ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္အမည္ကို ဆိုင္းဘုတ္မွာေရး မထားၾကေတာ့ သူတို႔ေတြက
ဆရာ့ေဆာင္းပါးဖတ္ၿပီး တစ္မ်ိဳးျမင္ေနၾကမွာေပါ့။ ဒါကသဘာဝက်ပါတယ္။
သူတို႔အျမင္လည္းမွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ လက္ရွိေဗဒင္ ေလာကမွာ ဆရာဦးလင္းေအာင္ရဲ႕
တပည့္ေတြ ဆိုရင္ (ဝိဇၨာနည္းက်ျမန္မာ့ေဗဒင္) ဆရာပရမတ္ရဲ႕ တပည့္ေတြဆိုရင္
(ေအးခ်မ္းသူတို႔စံေပ်ာ္ရာ) ဆိုတဲ့ အမည္နာမ
ေခါင္းစီးေတြတပ္ထားၾကတာမ်ားပါတယ္။
အဲဒီ အမည္နာမနဲ႔ ဆရာေတြကို
ေဗဒင္ေလာကသားအားလံုးက ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ တပည့္ေတြရယ္လို႔
နားလည္ၿပီးသားျဖစ္ေနလို႔ ဆရာ့အေနနဲ႔ သီးျခားခြဲမေရးလိုက္တာပါ။
ဒါတင္မဟုတ္ေသးဘူးဆရာ။ တခ်ိဳ႕ဆရာေတြကေျပာေနၾကတယ္။ဘာေတြေျပာေနၾကလို႔လဲ။ ေျပာပါအံုး --- ဗဟုသုတရတာေပါ့။
သူတို႔ေျပာလည္း စိတ္ဆိုးစရာမွမဟုတ္ဘဲ။ သူတို႕ေျပာတာမွန္ေနလို႔ ကိုယ္က မွားေနရင္ျပင္ ရမွာေ ပါ့။ ေက်းဇူးေတာင္တင္ရအံုးမယ္။ နဝင္းစီးပြဲ ပညာဟာ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ပညာမ ဟုတ္ဘူး ေရွးအစဥ္ အလာထဲက ရွိၿပီးသား ပါ။ အဲဒါကို မသိတဲ့ဆရာေတြက ယံုေနၾကတယ္လို႔ေျပာေနၾကတယ္။ ေအးေအး ဒါဆို ေမာင္ရင္ ေသခ်ာနားေထာင္ နဝင္းဆိုတာ ပညာရပ္တိုင္းမွာရွိတယ္။ေဆးကုသတဲ့ေ နရာ မွာေ တာင္ နဝင္းေဆးဆိုတာရွိတယ္။ ေဗဒင္ေလာကမွာလည္း
နဝင္းအသံုးေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ နကၡတ္ေဗဒင္မွာလည္း နဝင္းဆိုတာရွိတာပဲ။
ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ တီထြင္ႀကံဆ ခဲ့တဲ့ နဝင္းဟာ ဘယ္လိုနဝင္းပညာရပ္ကေန
ဘယ္လိုအဆင့္ဆင့္ ဆင္းသက္လာတာလဲဆိုတာ သိထားဖို႔လိုမယ္။
ေသခ်ာေျပာပါဆရာ။ ကြ်န္ေတာ္က ေသခ်ာမသိေတာ့ သူမ်ားေတြေျပာ သမွ် ၿငိမ္ၿပီးနားေထာင္ေ နရတာေပါ့။ ဆရာသိသေလာက္ေတာ့
သိရမွာေပါ့။ နံပါတ္(၁)အေနနဲ႕ေျပာရရင္ ယေန႔သူရဇၨမဂၢဇင္းမွာ နာမည္ရေနတဲ့
ဆရာဒလ မင္းေခါင္က ၂၀ဝ၈ ဧၿပီလထုတ္ သူရဇၨမဂၢဇင္းစာမ်က္ႏွာ(၁၉၈) မွာ ]]နဝင္း
ဆိုပါလား}} ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ]]နဝင္းပညာရပ္၏ အယူအဆသေဘာတရားမ်ား}} ဆိုၿပီး
ေရးသားေ ဖာ္ျပခဲ့ေ သးတယ္။
ဒါနဲ႕ၾကားျဖတ္ေမးရအံုးမယ္။
ဆရာဒလမင္းေခါင္နဲ႔ သိတာၾကာၿပီလားဆရာ တစ္ခါမွ ေျပာမျပဖူးလို႔ပါ။သိ႐ံုဘယ္က
မလဲ ေမာင္ရင္ သိပ္ရင္းႏွီးတယ္လို႔ေျပာရမယ္။ ကိုေအးသိန္းဆိုတဲ့
သေဘၤာသားတစ္ေယာက္အိမ္မွာ ေတြ႕ဆံုၾကရင္း ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ရဲ႕ညီ
ဆရာဦးစိုးလင္း (ခ) ဦးသံေခ်ာင္းဆီမွာ ]]ေဗဒင္အခ်ဳပ္ မဟာဘုတ္နိဒါန္း
ပညာသင္ၾကားေနတာသိခဲ့ရတယ္}} လူစံု ဆရာစံု ေလာကီပညာရပ္ေတြကို ေလ့လာသင္ယူ
သုေတ သနျပဳေနၾကတဲ့သူေတြပဲ။
ဆရာဒလမင္းေခါင္းဟာ ဆရာႀကီးျမႀကီးရဲ႕
တပည့္ရင္းျဖစ္သလို ဆရာႀကီးရန္ကုန္ေက်ာ္ရင္ဆီကို ပုဂၢလပညတ္ေဆးပညာနဲ႕
နိယာမေဆးပညာႏွင့္ ဆန္းက်မ္းေဗဒင္ကို ဆရာသင္ယူျဖစ္ခဲ့တာ
သူ႔ေက်းဇူးေတြပဲေပါ့။ ဆရာႀကီး ရန္ကုန္ေက်ာ္ရင္ရဲ႕ သစၥာခံတပည့္ရင္းႀကီးေပါ့။
စာေပဗိမၼာန္က ဦးဥာဏ္ဝင္းထက္ ရယ္ ဒလမင္းေခါင္ရယ္၊ ဆရာရယ္ ဆရာတို႔
(၃)ေယာက္ေပါင္းၿပီး ေလာကီ ပညာရပ္ေတြအေၾကာင္း တစ္ပတ္ကို (၂)ရက္ေတြ႕ဆံုၿပီး
ႏွစ္ေပါင္းေတာ္ေတာ္ကာၾကာ ေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ဆီက
တိုင္းရင္းေဆးေျဖခြင့္ ေတာင္းၿပီး ၁၉၅၅ခုႏွစ္မွာ ဆရာဒလမင္းေခါင္နဲ႔အတူ
ေျဖဆိုေအာင္ျမင္ခဲ့ ၾကတာေပါ့။ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ရဲ႕ တပည့္ရင္းျဖစ္တဲ့ဆရာက
ဆရာဒလမင္းေခါင္ လို ဆရာႀကီး ဦးၾကာျမင့္ ပညာရပ္ေတြကို
ဘာျဖစ္လို႔မေရးတာလဲဆရာ။ဆရာဒလမင္းေခါင္ဆိုရင္သူရဇၨမဂၢဇင္း ပရိတ္သတ္ရဲ႕ရင္ကို
ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ရဲ႕ ပညာရပ္နဲ႔ ထိုးေဖာက္ဝင္ေရာက္ေနရာယူႏိုင္ေနၿပီ။
ဆရာ ဘာျဖစ္လို႔ သူ႔လိုမေရးျဖစ္တာလဲ။
အခ်ိန္အခါနဲ႔ အက်ိဳးေပးကလည္း မတူဘူးေလ။
ဆရာဒလမင္းေခါင္က စာေရးတဲ့ဘက္ပိုင္းကို ဦးစားေပးခဲ့တာကိုး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္
သူေအာင္ျမင္ လာတာ မုဒိတာပြားရမွာပဲ ဆရာဒလမင္းေခါင္ သူရဇၨ မဂၢဇင္းမွာ
အခုလိုေရးသားေဖာ္ထုတ္မႈေၾကာင့္ ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ရဲ႕ ပညာရပ္ ဟာ
ပိုၿပီးလူသိမ်ားလာတယ္လို႔ေျပာလို႔ရတယ္။ ဆရာဦးလင္းေအာင္ၿပီးရင္
ဆရာႀကီးပညာကို လူေတြပိုသိေစတာ ဆရာဒလမင္းေခါင္လို႔ အခုအခ်ိန္ ထိေတာ့
ေျပာလို႔ရေသးတယ္။ ေက်းဇူးတင္ရမယ့္လူေတြပါ။ ဆရာ့အေနနဲ႕ ဆရာႀကီး
ဦးၾကာျမင့္ရဲ႕ ပညာရပ္ကို အဲဒီဆရာေတြလို တစ္ေဒါင့္ တစ္ေနရာက အက်ိဳးရွိရွိနဲ႕
မွတ္တိုင္က်န္ရစ္ေအာင္ ကူညီပံ့ပိုးဖို႔ စတင္ႀကိဳးစားေနရတာေပါ့။ ဆရာ
ဒလမင္းေခါင္ သူရဇၨမဂၢဇင္းမွာ နဝင္းအေၾကာင္း ဘယ္လိုရွင္းျပထား လဲဆိုတာ
ေျပာပါအံုးဆရာ။ ေျပာျပမွာေပါ့။
ဆရာဒလမင္းေခါင္ရဲ႕ ေရးသားေဖာ္ျပခ်က္ကို ေျပာၿပီးမွ ဆရာႀကီး
ဦးၾကာျမင့္ေျပာခဲ့တဲ့ နဝင္းပညာ အေၾကာင္းေျပာျပမယ္။ ဒါဆိုေမာင္ရင္ နားလည္
သေဘာေပါက္သြားမွာပါ။
ဟုတ္ကဲ့ဆက္ေျပာပါဆရာ။၂၀ဝ၈ ဧၿပီလထုတ္ သူရဇၨမဂၢဇင္း စာမ်က္ႏွာ (၁၉၈)မွာ ဆရာဒလမင္းေ ခါင္ နဝင္းအေၾကာင္းေဖာ္ျပသြားတာကို ျပန္လည္ရွာေဖြဖတ္ရႈၾကတာေပါ့။
ေနာက္တစ္ခုအေနနဲ႕
ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ေျပာခဲ့တာက နဝင္းပြဲဟာ ေရွးေခတ္ထဲကရွိၿပီးသားပါ။ လက္ဖက္၊
ဆန္၊ ဆီ၊ ကြမ္း၊ ကြမ္းသီး၊ ေဆးနဲ႕ ဆီမီးရယ္ လူနာရဲ႕ လက္နဲ႕တစ္လံ
အပ္ခ်ည္ႀကိဳး တစ္ႀကိဳးပါတယ္။ က်ီးေျခပံု မီးဇာက်စ္ၿပီး
ဆီမီးပူေဇာ္ရတဲ့အဆင့္ပဲရွိခဲ့ၿပီးသား နဝင္းပြဲကို ရြာထိပ္က
သစ္ပင္ ႀကီးႀကီးေအာက္မွာ ညေနႏြား႐ိုင္းသြင္းခ်ိန္ ေနဝင္အခ်ိန္မွာ ဆီမီး
ပူေဇာ္ၾကရာက ကာလၾကာ လာတဲ့အခါ မိမိအိမ္ရဲ႕ အိမ္ၿခံစည္းရိုး အတြင္းမွ
အိမ္ရဲ႕တံစက္ၿမိတ္မွတဆင့္ အခုလိုဘုရားေက်ာ င္းေ ဆာ င္ေ ရွ႕ တျဖည္းျဖည္း
ေျပာင္းေရႊ႕ အသံုးျပဳခဲ့ၾကတာ တျခားနဝင္းပြဲျပင္နည္းေတြ
ရွိေနၾကေသး တယ္။ေျခမန္းကြင္းမပါၾကတာမ်ားပါတယ္။
လူမမာရဲ႕ကိုယ္နဲ႕တိုင္းၿပီး မန္းကြင္းဆိုၿပီး (၁)ႀကိဳးသံုးတာရွိတယ္လို႔
ေျပာခဲ့ၿပီးသား။ဘာျြကင္း၊ ဘာေန႔သား ေဆာင္ပန္း နင္းၾကမ္း + ခိုက္ + မတြန္႕ေစ
ရေတြ ေလ့လာစမ္းသပ္တီထြင္ခဲ့ရတာဆိုတာ မင္းတို႔ကိုေျပာၿပီးသားပါ။ တျခားသူေတြ
ဘာေတြေျပာေျပာ နားမေရာင္သြားၾကပါနဲ႕ ငါမေသေ သးပါဘူး ကြ။ ကမၻာ့ေဗဒင္ေလာကမွာ
မရွိေသးတဲ့ ပညာပါလို႔ ေျပာခဲ့ၿပီးသားပါ။
(( အဲဒါကိုမေက်နပ္လို႔ ရွင္းခ်င္ရင္ အခ်ိန္မေရြး လာေမးလွည့္ပါလို႔ ငါအႀကိမ္ႀကိမ္ေျပာၿပီးသားပါကြ-))--လို႔
ဆရာႀကီးဦးၾကာျမင့္ကလည္း ရွင္းျပခဲ့ၿပီး သားပါ။ ဒီေလာက္ဆိုရင္ နဝင္းပြဲ
အယူအဆေတြကို တခ်ိဳ႕တဝက္သိလိုက္ရလို႔ ေမာင္ရင္ ေက်နပ္ေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္။ ဟုတ္ကဲ့ အခုလိုသိရေတာ့ ကြ်န္ေတာ့္ ရင္ထဲရွင္းသြားတာေပါ့ဆရာရယ္။
ငါသိသလိုသိၾကပါေစဟု ငါ၏ရင္၌ျဖစ္၏
ဤမွန္ေသာသစၥာစကားေၾကာင့္ ၊
No comments:
Post a Comment