Friday, June 6, 2014
ေခတ္အျမင္နဲ႕ ေဗဒင္အေကာင္းဆံုးေန႔နံ အေရအတြက္၊ ယၾတာ
ရင္သာပိပိရိ ပန္လည္ဝန္ခ်ေတာင္းပန္ ေက်ေအး ေနၾကတာေတြ ၾကားသိေနရတာဝမ္းသာစရာပဲ။ေမာင္ရင္လည္း မိဘဆ လုပ္တတ္ရင္ျဖစ္ပါတယ္
{ ဆရာႀကီးေနေကာင္းတယ္ေနာ္ }ဟူေသာ ႏႈတ္ဆက္သံေၾကာင့္ အသံ လာရာဆီသို႔ၾကည့္လိုက္ရာ အလုပ္တစ္ခုကို ေဇာက္ခ်မလုပ္ဘဲ ငါးပြက္ရာ ငါးစာခ်ဆိုသလို ႀကံဳရာအလုပ္ကို ႀကံဳသလိုလုပ္ကိုင္ေနထိုင္သည့္ တပည့္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေနေလသည္။
{ လာ ---- လာ ထိုင္ကြာ ေပ်ာက္ခ်က္သားေကာင္းလွခ်ည္လား။}{ ဟုတ္တယ္ဆရာႀကီးရယ္ ----ထံုးစံအတိုင္း ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာ လွည့္လည္ က်က္စားေနရတာပဲေပါ့။} အေျခအေနၾကည့္ရာတာ အခ်ိန္ၾကာၾကာေျပာေန ဦးမည့္သေဘာေၾကာင့္ ဖတ္လက္စစာအုပ္ကို ပိတ္ထားလိုက္ရင္း ဘာလဲထံုးစံ အတိုင္း ဘာလုပ္ရမလဲ ဆရာႀကီးရယ္ လမ္းညႊန္ပါအံုးဆိုတဲ့ ဓါတ္ျပားေဟာင္းေလးပဲ ဖြင့္ျပမယ့္သေဘာေပါ့။{ ေသခ်ာလွခ်ည္လား ဆရာႀကီးရယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဆရာတင္ရတာ တန္ပါတယ္လို႔ေတြးၿပီး ေက်နပ္ေနရတာ။}
ေမာင္ရင္ေဗဒင္ ေလာကထဲေရာက္လာကတည္းက ေခါင္းဆင္နင္းခံရ တာပဲဆိုတဲ့ စကားလိုပဲ ေဗဒင္ေလာကမွာ ေမာင္ရင္လႈပ္ရွားမႈကေတာ့ မၾကာခဏ ဆိုသလို ေတာမီးလိုပ်ံ႕ႏွံလာတာ မၾကားခ်င္လို႔မရျဖစ္ေနတာ ဆရာေတာင္ အႀကံေပးရတာ ခပ္လန္႔လန္႔ျဖစ္လာၿပီ။
ဆရာႀကီးရယ္ မလုပ္လိုက္ပါနဲ႔ ။ ကြ်န္ေတာ့္ကို ေစတနာမရွိရင္ ေတာင္ မိသားစုေလးရဲ႕ အေျခအေနကိုငဲ့ပါဦး ဆရာႀကီးရယ္ဟု မ်က္ႏွာငယ္ေလးနဲ႔ ေတာင္းေတာင္းပန္ပန္ေျပာေနသျဖင့္
ကဲ --- ဒါျဖင့္ေသခ်ာနားေထာင္ေနာ္ ။
ေမာင္ရင့္ျဖစ္စဥ္က တျဖည္းျဖည္းရင့္လာတဲ့သေဘာရွိတယ္။ ေမာင္ရင့္ကို လမ္းညႊန္လာတာ (၆)ႀကိမ္ေလာက္ရွိေနၿပီ။ တစ္ခုခုကို အထိုင္ခ်လုပ္ကိုင္ဖို႔ ျပင္ဆင္သင့္ၿပီထင္တယ္။ ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာႀကီးရယ္။
ေက်းဇူးမေမ့ပါဘူး။ သားသမီးလို သေဘာထားၿပီး ကူညီပါဦး ဆရာႀကီး ရယ္။ သူ႔ကို လမ္းညႊန္လာခဲ့ရာမွ ေဗဒင္ေဟာခန္းဖြင့္ေတာ့မယ္ဆိုရာကေန ယေန႔အထိလုပ္စားခြင္ေတြမနည္းေတာ့ေပ။သူသာပါးေရနပ္ေရရွိမယ္ဆိုရင္ -- စသည္ျဖင့္ သူ႕အေၾကာင္းေတြျပန္ေတြးေနမိသည္။
ေနာက္ဆံုးအေခါက္က (အခမဲ့) ပညာဒါနဖြင့္တုန္းက အေျခအေန ေကာင္းေနတယ္ၾကားရာက ဘယ္လိုဘယ္လိုျဖစ္သြားရတာလဲ။ အဲဒါက--- ထံုးစံ အတိုင္းေပါ့ ဆရာႀကီးရယ္
ကြ်န္ေတာ္က ေလာဘကလည္းႀကီးႀကီးဆိုေတာ့---
လုပ္ကြက္ေတြကို ရိပ္မိကုန္ၾကရာက ျပႆနာမႀကီးခင္ ကြ်န္ေတာ္ ဖာသာပဲ ေအာင္ျမင္စြာဆုတ္ခြာလာခဲ့တာေပါ့ ဆရာႀကီးရယ္။ဘာရယ္ကြ ေအာင္ျမင္စြာဆုတ္ခြာလာခဲ့တယ္ဟုတ္လား --- ဆိုစမ္းပါဦး။
ဘယ္လို ေအာင္ျမင္စြာ ဆုတ္ခြာလာတာမို႔ စကားလံုးေတြကေျပာင္ ေျမာက္ေနရတာလဲ။ ဒီလိုဆရာႀကီးရယ္ ျပန္ေျပာရမွာေတာင္အားနာပါတယ္။ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြထဲက ကြ်န္ေတာ္နဲ႕ အဆင္မေျပတဲ့သူေတြကို ကြ်န္ေတာ္ ဒုကၡေပးထားတာေတြ ဝဋ္လည္မွာ ႀကိဳတင္စဥ္းစားမိလို႔ သူတို႔ျပႆနာမရွာခင္ ကိုယ့္ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ကိုယ္ ႀကိဳထြက္လာတာကို ေျပာတာပါ။
ကြ်ႏု္ပ္လည္း ခဏစဥ္းစားေနရာမွ ဒီဝဋ္ကလြတ္မွာမွ မဟုတ္ဘဲ တစ္ေန႔ ျပန္ႀကံဳမွာပဲ။ ကြ်န္ေတာ္ကေလးမွမဟုတ္ဘဲ ဒီေလာက္ေတာ့သိတာေပါ့ ဆရာႀကီး ရယ္။ ဒါနဲ႕မ်ားေမာင္ရင္ရယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ဘဝနဲ႕ ကြ်န္ေတာ္ရွိပါေစ ဆရာႀကီးရယ္။ မိဘေတြေတာင္ ဂရုမစိုက္ေနလာခဲ့တဲ့ ကြ်န္ေတာ္ဘဝက --- ဒီလိုေတာ့ ဘယ္ဟုတ္မလဲကြာ --- မိဘက မိဘပဲ၊ ခင္ပြန္းႀကီး (၁၀)ပါး ျပစ္မွားတဲ့ ဒုကၡ ေတြကို လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသိလာၾကလို႔ ျ
ရာ သမားေတြ သက္ရွိထင္ရွားရွိေသးတဲ့သူေတြကို ဒီတစ္ခါလုပ္ငန္းအဆင္ေျပ ရင္ေတာ့ ဝန္ခ်ေတာင္းပန္သင့္တာေပါ့။
ခပ္ေတြေတြေငးေနရာမွ ဟုတ္ကဲ့ ကြ်န္ေတာ္အတတ္ႏိုင္ဆံုး ႀကိဳးစားပါ မယ္ ဆရာႀကီးရယ္။ လုပ္ျဖစ္တာ မလုပ္ျဖစ္တာေတာ့ ေမာင္ရင့္အေၾကာင္းပဲေလ၊ ၾကားရတာနဲ႔ ဆရာ့အေနနဲ႔ဝမ္းသာလွပါၿပီ။ ဒါနဲ႕ဟိုသင္တန္းမွာ တျခား႐ိုက္စား ခြင္ေတြအျပင္ ေမာင္ရင့္မိသားစုေတြ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ ေမြးေန႔ပြဲ လုပ္စားလိုက္တာ ေတာ္ေတာ္ေလး အဆင္ေျပသြားတယ္ဆို။
ဒါေၾကာင့္လည္း ခဏခဏေျပာမိတာေပါ့။ စားေပါက္စားလမ္းကို ႀကံဖန္ ရွာတတ္ၿပီး လက္ရဲဇက္ရဲလုပ္တတ္တဲ့ေနရာမွာေတာ့ ဆရာ့အသိေတြထဲမွာေတာ့ ေမာင္ရင္ဟာစံျပပဲ။
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ေျပာရခက္တဲ့ျဖစ္စဥ္ဆိုေတာ့ ေတာင္းပန္ပါတယ္ ဆရာႀကီးရယ္လို႔ပဲဆိုပါရေစေတာ့။ ဘာေတြပဲေျပာေျပာ ေမာင္ရင့္အေတြ႕အႀကံဳနဲ႕ ျဖတ္သန္းလာခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြက မနည္းေတာ့ဘူးဆိုေတာ့ ဒီအက်ိဳးေလးေတာ့ခံစား ေနရမွာေပါ့။
ဘာအက်ိဳးေတြလည္းဆရာႀကီးရယ္။ ဘာေတြျဖစ္မလဲ။ ေမာင္ရင္ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ပတ္ဝန္းက်င္မွာပဲ ဆက္လႈပ္ရွားကြာ။ ေမာင္ရင့္မိတ္ေဟာင္း ေဆြေဟာင္း ဝါသနာတူေတြ၊ ေနာက္ထပ္မိတ္ေတြထပ္ရွာၿပီး ဘာသင္တန္း၊ ညာသင္တန္းဖြင့္ဖို႔ ေၾကာ္ျငာမ်ားမ်ားသံုး ဒီဘက္မွာ ေမာင္ရင္ကြ်မ္းၿပီးသားပါ။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ရပ္တည္တဲ့လုပ္ငန္းပိုင္းမွာ သူမ်ားေတြမလုပ္ႏိုင္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ လုပ္ျပရမယ္ကြ။ ဘာေတြလုပ္ရမလဲဆရာႀကီးရယ္။ ဒီေလာကမွာ နာမည္ရေနတဲ့ ဆရာ့ဆရာႀကီးေတြနဲ႔ေပါင္းၿပီး လုပ္စားရမယ့္အကြက္ပဲ။ ဆရာႀကီးေတြကအကပ္ခံပါ့မလား။ ဒီနည္းကျဖစ္ပါ့မလားဆရာရယ္။ ျဖစ္ပါ့ မလား ျဖစ္ပါ့မလားနဲ႕ ေမာင္ရင္ (၆)ပြဲ ႏႊဲခဲ့ၿပီးၿပီမဟုတ္လား။
ဆရာႀကီးေတြက ရိုးရိုးသား သားႀကီးေတြကြ။ ေမာင္
ရိ လုပ္စမ္းပါ။ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပမာ - ပညာရပ္ ဆိုင္ရာေဟာေျပာပြဲေတြလုပ္ အဲဒီပြဲမွာေမာင္ရင္ခြေက်ာ္ရိုက္စားလုပ္ထားတဲ့ စာအုပ္စာတန္းေတြ ေရာင္းစား ရတဲ့ပြဲေလးတစ္ခုျဖစ္သြားမွာေပါ့။ျဖစ္ပါတယ္ကြာ။
ဆရာႀကီးေတြ နာမည္ပါေနမွေတာ့ သူတို႔တပည့္ေတြ၊ သူတို႔ ပရိတ္သတ္ ေတြက ပညာကိုျမတ္ႏိုးလို႔ျဖစ္ေစ၊ အားနာလို႔ျဖစ္ေစ ဝယ္ယူအားေပးၾကမွာပဲ မဟုတ္လား။ ဟုတ္ၿပီဆရာႀကီး ကြ်န္ေတာ္လည္း တစ္ခါတစ္ေလစိတ္ကူးမိေပမယ့္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖို႔ခက္ခဲေနတာ ဆရာႀကီးအႀကံေပးမွေတာ့ တိုက္ဆိုင္တယ္ ပဲေျပာရမွာေပါ့။ ကြ်န္ေတာ္လုပ္ပါ့မယ္ဆရာႀကီး။
ေနာက္တစ္ခုေမာင္ရင့္ကို သတိေပးခ်င္တာကေတာ့ ေငြေၾကးကိစၥပဲ။ ေမာင္ရင္ေရာက္ေလရာမွာ ေငြေၾကးကိစၥနဲ႕ လြတ္လြတ္ကင္းကင္းရွိတယ္လို႔ မၾကားရသေလာက္ပဲ။ လုပ္ငန္းတစ္ခုရဲ႕ ေနရာ အေနအထားက တကယ္ေတာ့ ေဘာင္က်ဥ္းတယ္ကြ။ ေတာ္ၾကာေမာင္ရင္ ေျခခ်စရာမရွိဘဲျဖစ္ေနဦးမယ္။ အဲဒါ တစ္ခ်က္ေတာ့နည္းနည္းဂရုစိုက္ကြာ။
အဲဒီ တစ္ခုက ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ေတာ္ေတာ္ေလးခက္ေနေပမယ့္ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ႀကိဳးစားပါ့မယ္ဆရာႀကီးရယ္။ ေနာက္ဆံုးတစ္ခ်က္က သူမ်ား ေငြေၾကးယူသံုးၿပီး ျပန္မေပးဘဲ တိုင္ခ်င္ရာတိုင္မေပးဘူး။ ဘယ္သူ႔ဂရုစိုက္ရ မွာလည္းဆိုတဲ့ အေျပာမ်ိဳး မေျပာမိလိုက္ဖို႔ပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ခုေခတ္က တိုးတက္ေနတဲ့ေခတ္၊ ေမာင္ရင္လည္းသိမွာပါ။ ေမာင္ရင္ေျပာတာဆိုတာေတြ အသံဖမ္းသြားၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္ကိုျဖန္႔လိုက္ရင္ေတာ့ ေမာင္ရင္ဒီေလာကမွ ေျပးဖို႔သာျပင္ထားေပေတာ့။ အဲဒီလိုမ်ိဳးသက္ေသပါသြားရင္ေတာ့ ------
ရိုးသားစြာရပ္တည္ေနထိုင္ၾကကုန္ေသာ ဆရာႀကီးမ်ားႏွင့္ရိုးသားစြာ
ႀကိဳးစားေနၾကေသာ ဆရာအေပါင္းတို႔အား -----
ငါသိသလို သိၾကပါေစဟု ငါ၏ရင္၌ျဖစ္၏၊
ဤမွန္ေသာသစၥာစကားေၾကာင့္ ၊
ေလာကဓံ (အျမင္သစ္) ဆရာဦးထြန္းရီ (မိုးေကာင္းဘုရား)
ေခတ္အျမင္နဲ႕ ေဗဒင္အေကာင္းဆံုးေန႔နံ အေရအတြက္၊ ယၾတာ
ေမာင္ရာဇာေရ --- ေမာင္ရင္ မေမးခင္ဆရာကပဲဦးေဆာင္ေျပာသြား ပါ့မယ္။ ေမာင္ရင္တို႔ ေရာက္လာတာနဲ႔ သိခ်င္တာေတြေမးေမးေနတာပဲ ျပန္ေျဖ ေနရေတာ့ ဆရာေျပာခ်င္တာေတြေျပာခြင့္မရျဖစ္ေနတယ္။ ဒီေန႔ေတာ့ ဆရာေျပာ တာေတြကို နားေထာင္ၾကေပေတာ့။
ကြ်ႏု္ပ္သည္ တပည့္မ်ားလာေရာက္ ေမးျမန္းတာေတြခ်ည္းေျဖေနရ ေတာ့ ကိုယ္ေျပာျပထားခ်င္တာေတြ မေျပာျဖစ္ဘူး ျဖစ္ေနလို႔ တပည့္ျဖစ္သူ ေမာင္ရာဇာကို ႀကိဳတင္ေျပာထားရ၏။ ဟုတ္ကဲ့ေျပာပါဆရာ။ ဆရာေျပာတယ္ဆို ကတည္းက ေဗဒင္ပညာနဲ႕ ပတ္ဝန္းက်င္အက်ိဳးျပဳ၊ မျပဳ ဆက္စပ္ေနတာေတြပဲ ေျပာတာမ်ားပါတယ္။
အခုလည္းေဗဒင္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့အေၾကာင္းပါပဲ။
ဒါေပမယ့္ ယၾတာအေၾကာင္းေျပာျပခ်င္လို႔ပါ။ ယၾတာဆိုလို႔ေမးရဦးမယ္ ဆရာ။ ဘာမ်ားလည္း ေမာင္ရာဇာရယ္။ ဒီေန႔ ဆရာေျပာတာနားေထာင္ပါလို႔ ေျပာထားတာေတာင္မွ ကဲ ေမးပါဗ်ာ။
ေမာင္ရာဇာတစ္ေယာက္ အားနာၿပံဳးၿပံဳးရင္း ယၾတာနဲ႔ပတ္သက္လို႕ ပန္း၊ အရြက္၊ အခက္အလက္၊ အညြန္႕ေတြနဲ႕ ယၾတာေပးတဲ့အခါ အေရအတြက္ မတူတာ ဘာေၾကာင့္လည္း ဆရာ။ ဘယ္လိုအေရအတြက္မတူတာကို ေျပာတာလည္းေမာင္ရာဇာရဲ႕။ တနလၤာနံ ကံေကာ္ပန္းကို ကံ့ေကာ္ (၁)ညြန္႕၊ ကံ့ေကာ္ (၂)ညြန္႔၊ ကံ့ေကာ္ (၃)ညြန္႔၊ ကံ့ေကာ္ (၄)ညြန္႔၊ ကံ့ေကာ္ (၅)ညြန္႔၊ ကံ့ေကာ္ (၆)ညြန္႔၊ ကံ့ေကာ္ (၇) ညြန္႔၊ ကံ့ေကာ္ (၈) ညြန္႔၊ ကံ့ေကာ္ (၉) ညြန္႔၊ ကံ့ေကာ္ (၁၀) ညြန္႔၊ ကံ့ေကာ္ (၁၁) ညြန္႔၊ ကံ့ေကာ္ (၁၂) ညြန္႔၊ ကံ့ေကာ္ (၁၅) ညြန္႔၊ ကံ့ေကာ္ - ၆၊ ၁၅၊ ၈၊ ၁၇၊ ၁၀၊ ၁၉၊ ၁၂၊ ၂၁ ညြန္႔ စသည္ျဖင့္ ယၾတာ ေပးေနတာ ဘယ္ဟာအမွန္ျဖစ္မလဲဆရာ။
ေမာင္ရာဇာေမးတဲ့ ေမးခြန္းဒီတစ္ခြန္းေတာ့ သေဘာက်တယ္ေဟ့။ လူေတြဟာ သူမ်ားေျပာတာ ယံုလြယ္တယ္။ ေျပာသံၾကားတာနဲ႕ ဟုတ္မွာပါပဲ၊ ဟုတ္မွာေပါ့ေလ ဆိုတာနဲ႔ပဲ ၿပီးသြားတာပဲ။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆိုတာ မစဥ္းစား ၾကေတာ့ဘူး။ ဟုတ္တယ္ဆရာ ကြ်န္ေတာ္ေဗဒင္က်မ္း လက္ရိုးလက္ဆန္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဖတ္ဖူးေပမယ့္ ယၾတာနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ပန္းအညြန္႕၊ အခက္ အရြက္အလက္ အေရအတြက္အေၾကာင္း ေသေသခ်ာခ်ာ မေတြ႕မိဘူး။
ကြ်န္ေတာ္မေတြ႕ေသးလို႔လားဆိုတာေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ မေတြ႕မိ ေသးတာေတာ့အမွန္ပဲ။ ေမာင္ရာဇာအေျပာေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ၿပံဳးလိုက္မိသည္ကို ေမာင္ရာဇာတစ္ေယာက္ျမင္ျဖစ္ေအာင္ ျမင္လိုက္ေသးသည္။ ဆရာက ဘာကို သေဘာေတြ႕လို႔ ၿပံဳးတာလဲဆရာ။ ေမာင္ရာဇာေတြးတတ္လာတာ ဥာဏ္ကစား လာတာသေဘာက်လို႔ပါ။
ေန႔နံ(၇)ေန႔နံလံုး ေရာမွတ္ထားေပါ့ကြာ။ မူရင္းျဖစ္ႏိုင္ေခ်ရွိတာက ၿဂိဳလ္သက္အရယူတာရယ္ ၊ ေန႔နံကိုေကာက္ယူတာ။ တနဂၤေႏြဆိုရင္ၿဂိဳလ္သက္ အရ (၆)၊ ေန႔နံအရ (၁)ခု၊ တနလၤာဆိုရင္ ၿဂိဳလ္သက္အရ (၁၅)၊ ေန႔နံအရ (၂)ခု၊ အဂၤါဆိုရင္ ၿဂိဳလ္သက္အရ (၈)၊ ေန႔နံအရ (၃)ခု၊ ဗုဒၶဟူးဆိုရင္ ၿဂိဳလ္သက္အရ (၁၇)၊ ေန႕နံအရ (၄)ခု၊ ၾကာသပေတးဆိုရင္ ၿဂိဳလ္သက္အရ (၁၉)၊ ေန႔နံအရ (၅)ခု၊ ေသာၾကာဆိုရင္ ၿဂိဳလ္သက္အရ (၂၁)၊ ေန႔နံအရ (၆)ခု၊ စေနဆိုရင္ၿဂိဳလ္သက္အရ (၁၀)၊ ေန႔နံအရ (၇)ခု။
အဲဒီလို (၂)မ်ိဳး (၂)စားကို အသံုးမ်ားတယ္။တနဂၤေႏြသားျဖစ္လို႔ (၆)ခု၊ (၁)ခုေပးသလို၊ တနဂၤေႏြေဒါင့္နဲ႔ပတ္သက္လို႔လည္း (၆)၊ (၁)ကိုသံုးတတ္ၾက ပါတယ္။ တနလၤာသားျဖစ္လို႔ (၁၅)၊(၂)ကို အသံုးျပဳသလို တနလၤာေဒါင့္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း (၁၅)၊ (၂)ကို အသံုးျပဳတတ္ၾကပါတယ္။
အဂၤါသားျဖစ္လို႔ (၈) ၊ (၃)ကို သံုးတတ္ၾကသလို၊ အဂၤါေဒါင့္နဲ႔ ပတ္သက္ လို႔လည္း (၈)၊(၃)ကို သံုးတတ္ၾကျပန္ပါတယ္။ ဗုဒၶဟူးသားျဖစ္လို႔ (၁၇)(၄)ကို သံုးတတ္ၾကသလို ဗုဒၶဟူးေဒါင့္နဲ႕ပတ္သက္လို႔လည္း (၁၇)၊(၄)ကို သံုးတတ္ၾက သလို၊ ၾကာသပေတးသားျဖစ္လို႔ (၁၉)၊(၅)ကိုသံုးတတ္ၾကသလို၊ ၾကာသပေတး ေဒါင့္ျဖစ္လို႔လည္း (၁၉)(၅)ကို သံုးတတ္ၾကပါတယ္။
ေသာၾကာသားျဖစ္လို႔ (၂၁)(၆)ကို သံုးတတ္ၾကသလို၊ ေသာၾကာေဒါင့္ ျဖစ္လို႔လည္း (၂၁)၊(၆)ကိုလည္း သံုးတတ္ၾကပါတယ္။ စေနသားျဖစ္လို႔ (၁၀)(၇) ကို သံုးတတ္ၾကသလို၊ စေနေဒါင့္ျဖစ္လို႔လည္း (၁၀)(၇)ကို သံုးတတ္ၾကပါတယ္။ ရာဟုသားသမီး ရာဟုေဒါင့္မပါေတာ့ဘူးလားဆရာ။ ရာဟုသားသမီးနဲ႔ ရာဟုေဒါင့္ မပါတာက ေလာကဓံက ဘုရားေဟာျဖစ္ေနတာရယ္၊
ကမၻာသံုးျပကၡဒိန္ေတြမွာ ေန႔ (၇)ေန႔ပဲပါလာလို႔ပဲ။ ဘုရားေဟာတာ ေတြကလည္း ေန႔ (၇) ေန႔ပဲရွိတာေတြ႕ရတယ္။ ရာဟုဆိုတာ ေဒါင့္ (၈) ေဒါင့္၊ အရပ္ (၈)မ်က္ႏွာကိုေခၚတာပါ။ က်န္တဲ့ ၉၊ ၁၀၊ ၁၁၊ ၁၂ စသည့္အသံုးေတြက ဘာအတြက္သံုးၾကတာလည္းဆရာ။ (၉)ကိုသံုးတာက နဝင္းကိုက္ဆိုၿပီး သံုးၾက တာမ်ားပါတယ္။ (၁၀)ကိုေတာ့ ဆယ္မိေအာင္ဆိုၿပီးသံုးသလို။ (၁၁)ကိုေတာ့ (၁၁)မီးၿငိမ္းေအာင္သံုးတယ္လို႔ ဆိုၾကျပန္တာပဲ။
ေန႔(၇)ေန႔ရယ္က်န္တဲ့ မိမိတို႔လိုအပ္တာေတြနဲ႕ ေပါင္းစပ္ၿပီးသံုးလိုက္ ေတာ့ အမ်ိဳးအမည္ေပါင္းမ်ားစြာျဖစ္လာေတာ့တာပါပဲ။ ကြ်န္ေတာ္သိခ်င္တာက ဘယ္ဟာအမွန္လည္းဆိုတာ သိခ်င္တာဆရာရဲ႕။ ေျပာေလ ဆိုးေလ ျဖစ္ေနျပန္ ပါၿပီ။ ဘယ္ဟာမွအမွန္မဟုတ္ဘူး။ လိုအပ္ရင္ လိုအပ္သလို သံုးေနၾကတဲ့အတြက္ သူ႔ေနရာနဲ႔သူမွန္ေနတာပဲလို႔ ေျဖရမွာပါ။ ေျပာလက္စနဲ႔ ဆက္ေျပာပါဦးဆရာ။
ေနာက္တစ္ခ်က္က အညြန္႔၊ အခက္အရြက္၊ အလက္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ေန႔နံေတြေကာက္ယူတဲ့ေနရာမွာ ေတြ႕ရျပန္ေရာ။ ဘာေတြမ်ားေတြ႕လာရျပန္တာ လည္းဆရာ။ ဒီလိုေမာင္ရာဇာရဲ႕ တနဂၤေႏြနံကို အုန္း ၊ ဥ ၊ အင္ တို႔ တနလၤာနံကို ကံ့ေကာ္၊ ေငြပန္း၊ ကုကၠိဳလ္၊ အဂၤါနံကို ဇီး၊ ေဇာ္စိမ္း၊ ေညာင္၊ဇြန္ပန္း။ ဗုဒၶဟူးနံကို ရြက္လွ၊ လင္းလြန္၊ ရဲယို၊ ဝါး။ ၾကာသပေတးနံကို ေမၿမိဳ႕၊ ပ်ဥ္းမ၊ ေပါက္သား။ေသာၾကာနံကို သီဟိုဋ္၊ သီးသား၊ သံသတ္။ စေနနံကို ထိန္၊ ထန္း၊ ထေနာင္း၊ ဓနိ၊ ေဒါန၊ နာနတ္ စသည္တို႔ကို သံုးတဲ့အခါမွာလည္း ပညတ္ေကာင္းတာကို အသံုးမ်ားၾကပါတယ္။
ဥပမာ - တနဂၤေႏြကေတာ့ အုန္းကိုပဲ အသံုးမ်ားပါတယ္။ တနလၤာ ၾကျပန္ေတာ့ ကံ့ေကာ္၊ ေငြပန္းကိုပဲ အသံုးျပဳၾကတာမ်ားပါတယ္။ အဂၤါနံၾကေတာ့ ဇီး + ေဇာ္စိမ္း (၂)မ်ိဳးကို သံုးတာမ်ားပါတယ္။ ဗုဒၶဟူးနံၾကေတာ့ လင္းလြန္း + ရြက္လွကို အသံုးမ်ားပါတယ္။ ၾကာသပေတးနံၾကျပန္ေတာ့ ေမၿမိဳ႕၊ ပ်ဥ္းမ၊ ပိန္းပန္း၊ ေပါက္သား။ ေသာၾကာနံကို သီဟိုဋ္၊ သီးသား၊ သံသတ္။ စေနနံကို - ထိန္၊ ထန္း၊ ထေနာင္း၊ ဓနိ၊ ေဒါန၊ နာနတ္ စသည္တို႔ကို သံုးတဲ့အခါ မွာလည္း ပညတ္ေကာင္းတာကို အသံုးမ်ားၾကပါတယ္။
ဥပမာ - တနဂၤေႏြကေတာ့ အုန္းကိုပဲအသံုးမ်ားပါတယ္။ တနလၤာၾက ျပန္ေတာ့ ကံေကာ္၊ ေငြပန္းကိုပဲ အသံုးျပဳၾကတာမ်ားပါတယ္။ အဂၤါနံၾကေတာ့ ဇီး၊ ေဇာ္စိမ္း (၂)မ်ိဳးကို သံုးတာမ်ားပါတယ္။ ဗုဒၶဟူးနံၾကေတာ့ လင္းလြန္း၊ ရြက္လွကို အသံုးမ်ားပါတယ္။ ၾကာသပေတးနံၾကျပန္ေတာ့ ေမၿမိဳ႕ပန္း၊ ပ်ဥ္းမ၊ ေပါက္သားကို အသံုးမ်ားပါတယ္။ ေသာၾကာနံကို - သီဟိုဠ္၊ သီးသား၊ သံသတ္။ စေနနံကိုေတာ့ ထန္းကိုအသံုးမ်ားၿပီး တစ္ခါတစ္ေလထိန္သားကို သံုးၾကတာမ်ား ပါတယ္။ စံုသေလာက္ရွိေနပါၿပီ။ တျခားဘာေတြမ်ားရွိေနေသးလဲဆရာ။ ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ အမ်ားသား ဆရာမသံုးတာ၊ ဆရာ မသိတာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနဦးမွာပဲ။
ႏွစ္ရွည္ပင္၊ ပင္ႀကီးမ်ိဳး၊ ပင္ေသးမ်ိဳး၊ အသီး၊ အရည္၊ အရြက္၊ အျမစ္၊ ပင္စည္၊ အပြင့္ဆိုၿပီး နည္းေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာရွိေနေသးတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ ဒီေလာက္ထိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ရွိေနလိမ့္မယ္မထင္ခဲ့ဘူး။ ဒါကေမာင္ရာဇာကို ေျပာတာက ပစၥည္းအေၾကာင္းပဲ ရွိေသးတယ္။ ပစၥည္းအေၾကာင္းပဲ ရွိေသးတယ္ ဆိုေတာ့ ဘာအေၾကာင္းေတြမ်ား ရွိေနေသးလဲဆရာ။
မိမိျပဳလုပ္ရမယ့္ အေၾကာင္းအရာေပၚမူတည္ၿပီး ေန႔၊ အခ်ိန္၊ ေနရာ၊ အရပ္ေဒသ စသည္ျဖင့္ မ်ားစြာလိုအပ္ေနေသးတယ္။ အားလံုးၿပီးျပည့္စံု တာနဲ႔ ေနာက္ဆံုးခ်ဳပ္လိုက္တာကေတာ့ ကာယကံရွင္ရဲ႕ကံ၊ ဆရာလုပ္သူရဲ႕ ကံ၊ သီလ၊ သမာဓိ၊ သစၥာပဲ။ ဆရာရယ္ ဒီေလာက္မ်ားျပားတဲ့နည္းစနစ္ေတြအားလံုး တိက်မွန္ကန္ဖို႔ဆိုတာ လြယ္ပါ့မလား။
ကြ်ႏု္ပ္လည္းဘာမွျပန္မေျပာဘဲ ေခတၲၿငိမ္ေနရာမွ ေမာင္ရာဇာေရ -
ဆရာဝိဇၨာလမ္းစဥ္က ျပန္လည္ထြက္ခြာလာခဲ့တာလည္း အဲဒီလိုျဖစ္ႏိုင္ ေခ်နည္းပါးလာတဲ့ နည္းစနစ္ေတြေနာက္မလိုက္ဘဲ ထြက္လာတာ။ ဒီေန႔ေဗဒင္ ေလာကမွာလည္း ဒီလိုပဲနည္းစနစ္ေတြ အမွန္အကန္ ရွိေနေပမယ့္ ျဖစ္ႏိုင္ေခ် မရွိတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ ေတြ႕လာရျပန္ၿပီဆိုေတာ့ မၾကာမီ ျပန္လည္ထြက္ခြာရ မလိုျဖစ္ေနၿပီ။ ေဗဒင္ပညာဟာ သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ၿပီး ေဟာေျပာတိုင္း မွန္ေကာင္းမွန္ႏိုင္ေပမယ့္ ယၾတာပိုင္းမွာၾကေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ဘူး။လုပ္တိုင္း မျဖစ္ေတာ့ဘူး။
ဒါေတြကို ဆရာလုပ္တဲ့သူေတြက အေျဖရွာရမွာ ဘာျဖစ္လို႔လုပ္တိုင္း မျဖစ္တာလဲ။ ဒီအေၾကာင္းအရာကို ဆရာ့အေနနဲ႕ ဘယ္လိုယူဆထားလဲဆရာ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဆရာ့ဆီပဲေရာက္လာေတာ့တာပဲ။ထားပါေတာ့ေလ။ဆရာ့အျမင္ ကိုေျပာမွာပါ။
ကိုင္တြယ္တဲ့ပညာရပ္၊ လုပ္ကိုင္ေပးတဲ့ဆရာရဲ႕ လုပ္ကိုင္တဲ့နည္းစနစ္၊ လုပ္ကိုင္ေပးတဲ့ဆရာရဲ႕ အက်င့္၊ သီလ၊ သမာဓိ၊ သစၥာ လာေမးသူရဲ႕ကံနဲ႕လည္း ဆိုင္ေနတယ္။ အဓိက ကံကခ်ဳပ္ထားၿပီးသားဆိုတာ ဆရာမၾကာခဏ ေျပာထားဖူးပါတယ္။ ကံကခ်ဳပ္ၿပီးသားဆိုတာဟုတ္မယ္ဆရာ။ ဘာေတြနဲ႕မ်ား ေထာက္ခံခ်က္ေပးအံုးမလို႔လဲ။ နာမည္ႀကီးလွပါတယ္ဆိုတဲ့ ေနရာေတြမွာ ေတြ႕ႀကံဳလာခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြပါ။ တစ္ခုခုလုပ္ေပးလိုက္လို႔ မေအာင္ျမင္ ဆိုရင္ မင္းအျမင္ပဲ ဆရာလုပ္ေပးတာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေအာင္ျမင္ေနတာပဲ၊ အခုေမာင္ရင့္ကိစၥမွာ ဘယ္လိုျဖစ္တယ္မသိဘူး ေမာင္ရင့္ ကံပဲေပါ့ေလ ဆိုတဲ့ စကားေတြကို ျပန္ၾကားေနမိလို႔ ဆရာေျပာတဲ့လူေတြရဲ႕ ဘဝကို ကံကခ်ဳပ္ၿပီးသား ဆိုတာကို လူေတြဟာကိုယ့္ဟာနဲ႕ကိုယ္ ေျပာလို႔ေျပာမိလိုက္မွန္းေတာင္ မသိလိုက္ ၾကဘူးျဖစ္ေနတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႕တေတြေတာ့ ဆရာနဲ႕အေနမ်ားၿပီး အေလ့အက်င့္ ျဖစ္ေနလို႔ ေျပာလိုက္တာနဲ႕ သူဘာကိုဆိုလိုတယ္ဆိုတာ------ ကဲေမာင္ရာဇာေရ စကား ေျပာလို႔လည္းေကာင္းပါတယ္။ က်န္တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို ေနာက္မွဆက္ ေျပာၾကတာေပါ့။ ဒီေန႕ေတာ့ ----
ငါသိသလို သိၾကပါေစဟု ငါ၏ရင္၌ျဖစ္၏၊
ဤမွန္ေသာသစၥာစကားေၾကာင့္ ၊
ေလာကဓံ (အျမင္သစ္) ဆရာဦးထြန္းရီ (မိုးေကာင္းဘုရား)
ဗုဒၶတိုင္ (သို႔မဟုတ္) လူတိုင္
]]ျမန္မာႏိုင္ငံေဗဒင္ပညာရွင္မ်ားအသင္း အခမဲ့ပညာဒါနသင္တန္းမွာ ဆရာသင္ျပေပးခဲ့တဲ့ ဗုဒၶတိုင္လို႔ေခၚတဲ့ လူတိုင္အေၾကာင္း ဆရာသင္တာၿပီးခဲ့တဲ့ တနဂၤေႏြေန႔က ၾကားလိုက္ရတယ္။ ကြ်န္ေတာ္လည္းအလုပ္ကိစၥအေရးႀကီးတာ ေၾကာင့္ ျပန္လာခဲ့ရတာနဲ႔ ၿပီးေအာင္နားမေထာင္လိုက္ရဘူး။အဲဒီလူတိုင္ အေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ့္ကိုျပန္ရွင္းျပပါလားဆရာ}} ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ ရန္ကင္းၿမိဳ႕နယ္၊ မိုးေကာင္းဆုေတာင္းျပည့္ဘုရားႀကီးရဲ႕ အေရွ႕ဘက္မုခ္ ဆိုင္ခန္းအမွတ္(ခ)ရွိ ကြ်န္ေတာ္၏ ေလာကဓံေဗဒင္ေဟာခန္းအတြင္း ဝင္ေရာက္လာရင္းေမးျမန္းလာ သူကား သင္တန္းသားတပည့္ျဖစ္သူ ေမာင္ေအာင္ေက်ာ္ဝင္းပင္တည္း။ ကြ်န္ေတာ္လည္း ေရးလက္စပညာဒါနသင္တန္းအတြက္ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းမ်ားကို အသာခ်ထားလိုက္ရင္းကေန -
]]ဗုဒၶတိုင္လို႔ေခၚတဲ့ လူတိုင္အေၾကာင္း မၾကာမၾကာေျပာျဖစ္ပါတယ္။ ေမာင္ရင္နဲ႕မႀကံဳလို႔ေနမွာပါ}} ဟု ေျပာလိုက္လွ်င္ ေအာင္ေက်ာ္ဝင္းက ေဟာခန္း အတြင္း ကြ်န္ေတာ့္ေရွ႕ကခံုမွာ ဝင္ထိုက္ခိုင္းလိုက္ရင္း -
]]ကြ်န္ေတာ္ေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားရေသးဘူးဆရာ}} ဟု ေျပာကာ မွတ္စု စာအုပ္ကို ထုတ္ရင္းေရးမွတ္ရန္ျပင္ေနသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္က -
]]ကဲ ဒါျဖင့္ ဗုဒၶတိုင္ထူၾကည့္လိုက္ရေအာင္}} လို႔ေျပာရင္း ေအာက္ပါ အတိုင္း ဗုဒၶတိုင္ထူျပလိုက္ရေပေတာ့သည္။
ေအာင္ျမင္မႈ ၁ အိုးအိမ္၊ အိမ္ေထာင္၊အုပ္စု၊ အဖြဲ႕အစည္း
စီးပြား ၅ ပညာအေတြးအေခၚ
စုတ္ ၂ ေငြ၊ အျြကား
______
မူလ ၄ လူမႈအေပါင္းအသင္း
______
နာ ဝ ထင္ေပၚ၊ေလာဘ၊မာန
ခိုက္ ၃ မိတ္
ထြက္၊ပ်က္ ၆ ခရီးစကား၊ သြားလာလႈပ္ရွား
အဂၤဝိဇၨာအေခၚဗုဒၶတိုင္ၿဂိဳလ္ပရိယာယ္မ်ား - ]]အဂၤဝိဇၨာပညာရပ္အရ ႀကိဳး (၃) ႀကိဳးျဖစ္တဲ့ -
(၁) ပင္းယႀကိဳးကိုၾကည့္ရင္ စတုရန္းစေနနဲ႔ ပဥၥပြတ္တနဂၤေႏြကိုၾကည့္ရင္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တာေတြ႕ရမယ္။ သေဘာတရားကေတာ့ စေနဆိုတဲ့ ထင္ေပၚ၊ ေလာဘနဲ႕ မာနေတြက နာ ေနရာမွာရွိေနတယ္။ ဒီေတာ့ မမွန္ကန္တဲ့ ထင္ေပၚလိုမႈေတြ၊ မမွန္ကန္တဲ့ေလာဘေတြ၊ မမွန္ကန္တဲ့မာနေတြထားမိရင္ အေပၚက တနဂၤေႏြၿဂိဳလ္ရဲ႕ေအာင္ျမင္မႈကို ထိခိုက္မိၿပီး အုပ္စုကလက္မခံတဲ့ သေဘာ၊ အုပ္စုမွာ မေအာင္ျမင္တဲ့သေဘာ၊ အိုးအိမ္မတည္ၿမဲတာေတြ၊ ေျပာင္းေရႊ႕ရတာေတြ၊ အိမ္ေထာင္ဖက္နဲ႕ အဆင္မေျပတာေတြ ျဖစ္လာမယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶတိုင္လို႔ေခၚတဲ့ လူတိုင္မွာ နာ ေနရာက စေနျဖစ္တဲ့ ထင္ေပၚမႈေတြ၊ ေလာဘေတြ၊ မာနေတြကို မွန္ကန္မႈရွိေအာင္ ျပဳျပင္ေနထိုင္ေပးတဲ့ အေၾကာင္းတရားေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈေနရာက တနဂၤေႏြက အက်ိဳးတရား ျဖစ္လာၿပီး အုပ္စုမွာ ေအာင္ျမင္လာမယ္}} ဟု ေျပာျပလိုက္လွ်င္ ေအာင္ေက်ာ္ဝင္း က - ]]ဒါဆိုရင္ နာ ေနရာက စေနနံက အေၾကာင္းတရားျဖစ္ၿပီး ေအာင္ျမင္ မႈေနရာက တနဂၤေႏြက အက်ိဳးတရားေပါ့ေနာ္ ဆရာ။ (နာ)ကိုေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ေနထိုင္ရင္ ေအာင္ျမင္မႈအက်ိဳးကိုခံစားရမွာလို႔ ဆိုလိုတာလားဆရာ}}ဟု ေျပာလာသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္က - ]]ဟုတ္လိုက္ေလ ေအာင္ေက်ာ္ဝင္းေရ ။ ေနာက္ ဆက္ေျပာျပမွာက အဂၤဝိဇၨာပညာရပ္အရ ႀကိဳး (၃)ႀကိဳးထဲက ဒုတိယႀကိဳးျဖစ္တဲ့
(၂) သာစည္ႀကိဳးကို ၾကည့္ရင္ ႀတိရန္းေသာၾကာနဲ႔ ဆပြတ္တနလၤာကို ၾကည့္ရင္ ေသာၾကာဆိုတဲ့ ခရီး၊ စကားနဲ႕ သြားလာလႈပ္ရွားေတြက ထြက္၊ ပ်က္ ေနရာမွာရွိေနတယ္။ ဒီေတာ့အက်ိဳးမရွိတဲ့ခရီးသြားတာေတြ၊ အက်ိဳးမရွိတဲ့ စကားမ်ိဳးေျပာတာေတြ၊ အက်ိဳးမရွိတဲ့သြားလာလႈပ္ရွားမႈေတြ လုပ္မိရင္ အေပၚတနလၤာၿဂိဳလ္ရဲ႕
ပရိယာယ္ေၾကာင့္ ေငြေၾကးအဆင္မေျပျဖစ္လာမယ္။ အျြကားပို တယ္ဆိုၿပီး လူမုန္းမ်ားမယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶတိုင္လို႔ေခၚတဲ့ လူတိုင္မွာ ထြက္ ၊ ပ်က္ ေနရာက ေသာၾကာ ျဖစ္တဲ့ မွန္မွန္ကန္က န္ေျပာ ဆိုလုပ္ကိုင္ ေနထိုင္သြားလာမယ္ဆိုရင္ ေငြေၾကးရွာ ေဖြရလြယ္လာမယ္။ အကူအညီအေထာက္အပံ့ေပး မယ့္ သူေတြ ေပါမ်ားလာမယ္။ ဒါေၾကာင့္ စုတ္၊ လာဘ္ေတြ ဝင္လာမယ္}} ဟု ေျပာျပလိုက္လွ်င္ ေအာင္ေက်ာ္ဝင္း က ]]ဒါဆိုရင္ ထြက္၊ ပ်က္၊ ေနရာက ေသာၾကာက အေၾကာင္းတ ရားျဖစ္ၿပီး စုတ္ေနရာက တနလၤာက အက်ိဳးတရားေပါ့ေနာ္ ဆရာ။ (ထြက္၊ ပ်က္) ကို ေကာင္းေအာ င္ျပဳျပ င္ေ နထိုင္ရင္ စုတ္လာဘ္ဝင္တဲ့အက်ိဳးကို ခံစားရမွာလို႔ ဆိုလိုတာလားဆရာ}} ဟု ေျပာလာသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္က -]ဟုတ္လိုက္ေလ}} ေအာင္ေက်ာ္ဝင္းေရ။
ေနာက္ဆက္ေျပာျပမွာက အဂၤဝိဇၨာပညာရပ္အရ ႀကိဳး(၃)ႀကိဳးထဲက ေနာက္ဆံုးႀကိဳးျဖစ္တဲ့ - (၃) အျမစ္အညြန္႕ႀကိဳးကိုၾကည့္ရင္ စိုက္အဂၤါနဲ႕ စီးပြားၾကာသပေတးကိုၾကည့္ရင္ အဂၤါဆိုတဲ့ စိတ္က စိုက္ေနရာမွာရွိတယ္။ ဒီေတာ့စိတ္ စိုက္ ေနတဲ့သေဘာအရ စိတ္ေကာင္းမထားဘဲ စိတ္ထားညံ့ေနရင္အေပၚက ၾကာသပေတးၿဂိဳလ္ရဲ႕ ပရိယာယ္ေၾကာင့္ အေတြးအေခၚေတြ မမွန္ကန္ႏိုင္ေတာ့ပဲ ျဖစ္မယ္။ ပညာေကာင္းေတြ မရႏိုင္ဘူးလို႔ ဆိုလိုတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶတိုင္လို႔ေခၚတဲ့ လူတိုင္မွာ ခိုက္ေနရာက အဂၤါျဖစ္တဲ့စိတ္ထား ေကာင္းေကာင္းထားမယ္ဆိုရင္ ပညာေကာင္းေတြရလာမယ္။ အေတြးအေခၚေကာင္း ေတြရလာၿပီး စီးပြားေနရာက ၾကာသပေတးၿဂိဳလ္အားေကာင္းလာၿပီး ေအာင္ျမင္လာ ကာ စီးပြားဥစၥာေတြရလာပါလိမ့္မယ္ ]] ဟုေျပာျပလိုက္လွ်င္ ေအာင္ေက်ာ္ဝင္းက
]]ဒါဆိုရင္ စိုက္ေနရာက အဂၤါက အေၾကာင္းတရားျဖစ္ၿပီး စီးပြားေနရာက ၾကာသပေတးက အက်ိဳးတရားေပါ့ေနာ္ဆရာ။ (စိုက္)ကို ေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္ေနထိုင္ ရင္ စီးပြားဥစၥာေအာင္ျမင္ခ်မ္း သာၿပီလို႕ ဆိုလိုတာလားဆရာ}} ဟုေျပာလာသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္က -
]]ဟုတ္တယ္ေအာင္ေက်ာ္ဝင္းေရ။ အဂၤဝိဇၨာပညာရပ္အရ ဗုဒၶတိုင္လို႔ေခၚတဲ့ လူတိုင္ကလူေတြဘယ္ လိုေန ထိုင္က်င့္ႀကံေနထိုင္ရမယ္ဆိုတာကို ျပသေနတယ္လို႔ ေျပာရင္မလြန္ဘူးကြ}} ဟုေျပာလိုက္လွ်င္ ေအာင္ေက်ာ္ဝင္းက -
]]အဂၤဝိဇၨာပညာရပ္က အရမ္းက်ယ္ျပန္႔ၿပီး နက္ရိႈင္းလြန္းတယ္ေနာ္ဆရာ။ လူ႕ဘဝရဲ႕ ေနပံုေနနည္း ကိုပါ ညႊန္ျပေပးေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္လူတိုင္းသိထားသင့္တယ္။ ဆရာတို႔ကလည္းဂ်ာနယ္ေတြ၊ မဂၢဇင္းေတြကေနမျပတ္တင္ျပေပးသင့္တယ္}}ဟု ေျပာရင္း သက္ျပင္တခ်ခ်ျဖစ္ေနသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္က ]]အႏွစ္ခ်ဳပ္အျဖစ္သိမွတ္ထား သင့္တာက - လူတစ္ေယာက္ဟာ - (၁) ထင္ေပၚမႈ (စေန)မွန္ ကန္ေနရင္ အက်ယ္ခ်ဲ႕ေျပာရရင္ မွန္မွန္ကန္ကန္ ႀကိဳးစားၿပီးထင္ေပၚလာရင္ ေအာင္ျမင္မႈရလာမယ္။ မိသားစု၊ အိမ္ေထာင္စု၊ အုပ္စုမွာ ကိုယ္ေျပာသမွ်ေအာင္ျမင္မယ္။
(၂) ခရီး၊ စကား၊သြားလာလႈပ္ရွားမႈ (ေသာၾကာ)ေကာင္းမြန္ေနရင္ အက်ယ္ခ်ဲ႕ ေျပာရရင္ အက်ိဳးရွိေအာင္ သြားလာေျပဆိုေနထိုင္မယ္ဆိုရင္ ေငြေၾကးေတြ၊စုတ္ေတြ၊လာဘ္လာဘေတြဝင္လာမယ္။ ေငြေၾကးရွာရွာေဖြရလြယ္ကူလာမယ္။
(၃)စိတ္(အဂၤါ)ေကာင္းေကာင္းထားရင္အက်ယ္ခ်ဲ႕ေျပာရရင္စိတ္ထား ေကာင္းေကာင္းထားၿပီးလုပ္ကိုင္ေန ထိုင္ေျပာဆိုရင္ စီးပြားဥစၥာေတြဝင္လာရမယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ စိတ္ေကာင္းထားရင္ ခ်မ္းသာမယ္ဆိုတဲ့ သေဘာပဲ}}ဟု ေျပာျပလိုက္လွ်င္ ေအာင္ေက်ာ္ဝင္းတစ္ေယာက္ ဝမ္းသာအားရျဖင့္ -
ဆရာေျပာမွပဲ ေဗဒင္ပညာရပ္ဟာ လူတစ္ေယာက္ေအာင္ျမင္ႀကီးပြား ခ်မ္းသာေအာင္ လမ္းညႊန္ေပးႏိုင္ တဲ့ ပညာရပ္ျဖစ္ေၾကာင္းေတြ႕ရၿပီး အရမ္းကိုေလးစား လာတယ္ဆရာ။ ဒါေၾကာင့္လူေတြအားလံုး ေဗဒင္ပညာကိုစနစ္တက်သင္ၾကားၿပီး ေအာင္ျမင္ခ်မ္းသာေအာင္ႀကိဳးစားၾကပါလို႔ တိုက္တြန္းေပးရမယ္ဆရာ}}ဟု ေျပာသျဖင့္ ကြ်န္ေတာ္လည္း မေနသာေတာ့ဘဲ ]]ေအာင္ေက်ာ္ဝင္းရာ အဲဒီလိုလူေတြကို ေအာင္ျမင္ႀကီးပြားခ်မ္းသာရာရေစမယ့္ ေဗဒင္ပညာရပ္ေတြကို ျမန္မာႏိုင္ငံေဗဒင္ပညာရွင္မ်ား အသင္းက အပတ္စဥ္ စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔ေတြမွာ ပညာဒါန(အခမဲ့)သင္တန္းေတြသင္ေပးေနေၾကာင္းကိုပါ ထည့္ေျပာျပလိုက္အံုးေလကြာ}} ဟု ေျပာလိုက္လွ်င္ ေအာင္ေက်ာ္ဝင္းက ]]စိတ္ခ်ဆရာ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံေဗဒင္ပညာရွင္မ်ားအသင္းက စေန၊ တနဂၤေႏြေန႔ေတြမွာ ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားတဲ့ ပညာဒါန(အခမဲ့)သင္တန္းေတြတက္ခ်င္တယ္ဆိုရင္တနဂၤေႏြေန႔ကလြဲၿပီးနံနက္(၉းဝ၀)နာရီကေန ေန႔လယ္(၃းဝ၀)နာရီ အတြင္းသိမ္ႀကီးေဈး(စီရံု)၊ပထမထပ္၊အမွတ္(၄၉၊၅၀)၊ဓမၼေရာင္ျခည္အနီးမွာရွိတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံေဗဒင္ပညာ ရွင္မ်ားအသင္းရံုးခန္းကိုျဖစ္ေစ၊ဖုန္း၃၇၁၈၀ဝ(လိုင္းခြဲ၃၆၀)ကိုျဖစ္ေစဆက္သြယ္စံုစမ္းေမးျမန္းႏိုင္ပါတယ္လို႔ ေျပာေပးလိုက္မယ္ဆရာ}} ဟု ေျပာရင္း အားပါတရရယ္ေမာေနေပေတာ့သည္။
ငါသိသလို သိၾကပါေစဟု ငါ၏ရင္၌ျဖစ္၏၊ဤမွန္ေသာသစၥာစကားေၾကာင့္ ၊ ေလာကဓံ (အျမင္သစ္) ဆရာဦးထြန္းရီ (မိုးေကာင္းဘုရား)
သက္သတ္လြတ္စားျခင္းျဖင့္ က်န္းမာေရးကို ထိန္းသိမ္းပါ သက္သတ္လြတ္စားျခင္း အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား
အခါႀကီးရက္ႀကီးမ်ားတြင္အပါအဝင္ျဖစ္ေသာ ဝါတြင္းကာလသည္လည္း ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား၊ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားအတြက္ ထူးျခားတဲ့ဝါတြင္းကာလျဖစ္၏။ သံဃာေတာ္မ်ားဝါတြင္းကာလ၌ ဝိနည္းပညတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ေနထိုင္ရျခင္းတစ္ရပ္ ေလာကီလူသားမ်ားအေနျဖင့္ အဓိဌာန္အမ်ိဳးမ်ိဳးဝင္ေရာက္က်င့္ႀကံျခင္း၊ ဝါတြင္း (၃)လ သာသနာ့ေဘာင္ဝင္ေရာက္အားထုတ္ျခင္း၊ ယုတ္စြအဆံုးအရက္သမား မ်ားပင္ ဝါတြင္း၌ အရက္ကို (၃)လျဖတ္ၾက၏။ ထိုအမ်ိဳးအမည္ေပါင္းမ်ားစြာ အနက္ သက္သတ္လြတ္စားျခင္း အေလ့အထတစ္ခုလည္း အထူးက႑အေနျဖင့္ ပါဝင္ေနေပသည္။ သက္သတ္လြတ္စားျခင္းကို တစ္ခ်ိဳ႕က ဘုရားေဟာမဟုတ္ဟူ၍ အားမေပးၾက၊ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း သက္သတ္လြတ္စားရျခင္း၏ ေကာင္းက်ိဳးကို အကိုးအကားမ်ားျဖင့္ မ်ားစြာတင္ျပေနၾက၏။ မိမိတို႔ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ရာ အယူအဆေတြကို မည္သို႔ပင္ဆိုေစကာမူ (၁၅)ႏွစ္တာမွ် သက္သတ္လြတ္စား ေနခဲ့သူ ကြ်ႏု္ပ္အေနႏွင့္ ကြ်ႏု္ပ္ႏွင့္သက္သတ္လြတ္ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳးကို လက္ေတြ႕က်က်တင္ျပလိုပါသည္သက္သတ္လြတ္စားျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား
သည္းခံစိတ္ႏွင့္ ေမတၲာထားႏိုင္ျခင္း။ -လူ၊ နတ္၊ ဝိဇၨာ သတၲဝါတို႔ခ်စ္ခင္ျခင္း။
နတ္၊ သိၾကား၊ ျဗဟၼာ၊ ဝိဇၨာမ်ား ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း။ ဂါထာမႏၱာန္မ်ား ရြတ္ဆိုရာ၌ ေအာင္ျမင္ေပါက္ေျမာက္ ခရီးေရာက္ျခင္း။ àေလာကုတၲရာတရားက်င့္ရာ၌ ကိစၥနည္း၍ ၿခိဳးၿခံရာက်ျခင္း။
áစိတ္ကိုၾကည္လင္ေစျခင္း၊ ဆီး ဝမ္း ေလကို မွန္ေစျခင္း။áအကုန္အက်သက္သာေစျခင္း၊ အရိုးမစူးျခင္း။
áအညႇီအပုပ္အနံ႕သက္သာျခင္း။áသတၲဝါတို႔မွ ေရာဂါမကူးျခင္း။áအစားအေသာက္၌ စြဲလမ္းမႈ နည္းပါးလာျခင္း။
သတၲဝါတို႔အား ေမတၲာထားျခင္းကို လက္ေတြ႕ျပရာေရာက္ျခင္း။
စာဖတ္သူမိတ္ေဆြမ်ားအေနျဖင့္ ယခု စာပိုဒ္ေလးကို ဖတ္ၿပီးၿပီျဖစ္တဲ့ အတြက္
အက်ိဳးရွိမည္ထင္လွ်င္ လက္ေတြ႕က်က် အသံုးျပဳၾကည့္ၾကပါရန္ အႀကံျပဳအပ္ပါသည္။
ငါသိသလို သိၾကပါေစဟု ငါ၏ရင္၌ျဖစ္၏
ဤမွန္ေသာသစၥာစကားေၾကာင့္ ၊
ေလာကဓံ (အျမင္သစ္) ဆရာဦးထြန္းရီ (မိုးေကာင္းဘုရား)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
ေက်းဇူးပါ..
ReplyDelete