Wednesday, June 25, 2014

ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီး၏ ရာဂ႐ူးဇာတာ(၁)


                  ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီး၏ ရာဂ႐ူးဇာတာ(၁)

                                 ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီး၏ ရာဂ႐ူးဇာတာ
၂၀ဝ၉ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလ၏ တတိယပတ္ စေနေန႕၊ နံနက္(၁၁းဝ၀) နာရီခန္႕ ေနရာသည္ကား ျမန္မာႏိုင္ငံ ေဗဒင္ပညာရွင္မ်ားအသင္း၏ ပညာဒါန (အခမဲ့)ေဗဒင္သင္တန္းရွိရာ ေရႊတိဂံုဘုရား အေရွ႕မုခ္၊ သမဝါယမဝန္ႀကီးဌာန ဓမၼာ႐ံု၌ စေန၊ တနဂၤေႏြ (၂)ရက္၊ နံနက္(၁၁း၃၀) မွ ညေန(၅း၃၀)နာရီအထိ သင္ၾကားေပးေနရာအခန္းအတြင္းဝယ္ သင္တန္းခ်ိန္မေရာက္ေသးေသာ္လည္း သင္တန္းသားေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရာက္ရွိေနၾက၏။
ေခါင္းခ်င္းဆိုင္ၿပီး ဘာေတြတိုင္ပင္ေနၾကတာလဲ။
ကြ်ႏု္ပ္၏စကားသံေၾကာင့္ သင္တန္းသားတစ္ဦးမွ လွည့္ၾကည့္ရင္း ]]ဆရာေလာကဓံပါလား။ (၁၁းဝ၀)နာရီပဲရွိေသးတယ္။ ဒီေန႕ ဆရာေရာက္လာ တာေစာလွခ်ည္လား။}}
ေအး ဒီေန႕ေတာ့ သြားေရး၊ လာေရး အဆင္ေျပတယ္ဆိုရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင္တန္းခ်ိန္ထက္ ေစာေရာက္လာတာေပါ့။ ကဲ--ဆိုစမ္းပါအံုး၊ လူစံုတက္စံုႏွင့္ ဘာေတြမ်ားေခါင္းစားေနၾကတာလဲ။
သင္တန္းသားမ်ားသည္ ဘာမွျပန္မေျဖဘဲ တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ၾကည့္ေနၾက၏။
ဘာကိစၥျဖစ္ေနလို႕မ်ား ဒီေလာက္ေတာင္ ---- ကြ်ႏု္ပ္စကားမဆံုးမီ ]]ကြ်န္ေတာ္ပဲ ေျဖလိုက္ပါေတာ့မယ္ဆရာ။}} အဆင့္ (၃) မွ သင္တန္းသား ေရႊက်ီး (ခ) ေအာင္ေက်ာ္ဝင္း၏ စကားသံျဖစ္၏။
ကဲ---- ေရႊက်ီး ေျပာစမ္းပါအံုး အေျခခံအဆင့္ (၁) လာတက္စကတည္း က သင္တန္းမွာ က်ီးအာသလို မနားမေန အေမးအျမန္းထူလြန္းလို႕ ေရႊက်ီးဆိုတဲ့ နာမည္ေတာင္တြင္ေနခဲ့တာပဲ။ အဲဒီနာမည္ကိုဆက္လက္ထိန္းထားကြ။ ]]ဘာျဖစ္လို႕လဲဆရာ။}}
ဘာျဖစ္လို႕လဲဆိုေတာ့ သင္တန္းတစ္ခုမွာ ေမာင္ရင္လို အေမးအျမန္း ထူတဲ့လူတစ္ေယာက္ပါမွ သင္တန္းဟာ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားရွိတာကြ။ အဲဒီလို ေမးျမန္းမွလည္း ဗဟုသုတတိုးမွာေပါ့။
]]ဟုတ္ကဲ့ပါဆရာ။ အခုကိစၥက ကြ်န္ေတာ္တို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေဗဒင္ပညာရွင္ မ်ားအသင္းရဲ႕ ပညာဒါန (အခမဲ့) သင္တန္းမွာ ဆရာစံု၊ ပညာစံုဆိုေတာ့ နကၡတ္ ပညာမွာ ဘာလဂ္ျဖစ္ေနလို႕ ဘယ္ႏွစ္တန္႕မွာ ဘာေတြရွိေနလို႕ ဘယ္ၿဂိဳလ္ေတြ အျပင္ အယွဥ္အပူးေတြမေကာင္းလို႕ --- ဆန္းေဗဒင္ကလည္း လက္ဝဲလက္ယာ ဆန္႕က်င္လို႕ ---- မဟာဘုတ္ပညာအရ မရဏဖြား (၃)ျြကင္း ျဖစ္ေနလို႕ --- အဂၤဝိဇၨာကလည္း ေမြးနံတိုင္မွာ နာမည္ေဇာက္ထိုးျဖစ္ေနလို႕ စတဲ့ေဟာကြက္ ကိုသိရတဲ့အခါ လူေတြဟာ ေမြးဖြားရာဇာတာအရ ေဗဒင္ရဲ႕သားေကာင္အျဖစ္ နဲ႕ ေနသြားရေတာ့မလားဆိုတာသိခ်င္လို႕ ဆရာေတြကိုေမးဖို႕ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္ ေနၾကတာပါဆရာ။}}
အင္မတန္ေမးသင့္တဲ့ေမးခြန္းပဲ။ ဒီလိုေမးခြန္းေတြဟာ သင္တန္းသား ေတြက မေမးခဲ့ရင္ေတာင္မွ သင္ခန္းစာတစ္ခုအေနျဖင့္ သင္ၾကားေပးသင့္တဲ့ ေမးခြန္းမ်ိဳးပဲ။
ေသေသခ်ာခ်ာမွတ္ထားၾကေပါ့ကြာ။
]] ဟုတ္ကဲ့ပါဆရာ။}}
တစ္ခါက အဌာရသ(၁၈)ရပ္သင္ၾကားေပးေနတဲ့ တကၠသိုလ္မွာ နကၡတၲ ေဗဒဆိုင္ရာသင္ခန္းစာ သင္ေနတဲ့အခ်ိန္ ဒိသာပါေမာကၡႀကီးက ဇာတာတစ္ခု ကိုေရးျပထားၿပီး ဒီဇာတာဟာ ငါရဲ႕ဇာတာပဲ။ ဇာတာမွာပါတဲ့ အဆိုးဆံုးအခ်က္ တစ္ခုကိုေျဖၾကစမ္းလို႕ ေမးခြန္းထုတ္တယ္။ တပည့္ေတြကသင္ၿပီးသား သင္ခန္းစာ ဆိုေတာ့ ဇာတာကိုၾကည့္လိုက္တာနဲ႕ အဆိုးဆံုးအခ်က္က ဘာလဲဆိုတာ သိလိုက္ၿပီ။
ဒါေပမယ့္သင္တုန္းက ဇာတာကိုပဲသင္တာ ဆရာႀကီးဇာတာလို႕ သိေပ မယ့္မေျပာရဲၾကဘူး။ အျပစ္အနာအဆာအေသးေလးေတြကိုပဲ တစ္ေယာက္ တစ္မ်ိဳးျပန္ေျဖၾကတယ္။ ဆရာႀကီးကလည္း အဲဒီကိစၥကို ရိပ္မိေနတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ သင္တန္းသားတစ္ေယာက္က သင္တန္းေနာက္က်လို႕ အေပါက္ဝမွာရပ္ၿပီး ဝင္ခြင့္ေတာင္းတဲ့အခ်ိန္နဲ႕ တိုက္ဆိုင္ေနတယ္။
ဆရာႀကီးက အဲဒီတပည့္ကို လွမ္းေျပာလိုက္တယ္။
အဲဒီမွာပဲရပ္ေနပါ။ ဒီမွာျပထားတဲ့ဇာတာရဲ႕ အဆိုးရြားဆံုးျပစ္ခ်က္ တစ္ခုကိုေျဖစမ္းလို႕ ေျပာလိုက္ေတာ့ အဲဒီတပည့္က ဇာတာကိုၾကည့္တယ္။
ခဏစဥ္းစားလိုက္ၿပီး ဒီဇာတာရဲ႕ အဆိုးရြားဆံုးျပစ္ခ်က္ကေတာ့ ]]ရာဂ႐ူးႀကီး ျဖစ္ပါတယ္}}လို႕ေျဖလိုက္ေတာ့ သင္တန္းခန္းမထဲက တပည့္ေတြ အားလံုးဟာခနဲျဖစ္သြားၿပီး တစ္ေယာက္ကထေျပာတယ္။ အသင္မိုက္႐ိုင္း လွခ်ည္လား။
ဇာတာရဲ႕ ျပစ္ခ်က္ကိုေျပာပါဆိုလို႕ ျပန္ေျဖတာ ဘယ္အတြက္ေၾကာင့္ မိုက္႐ိုင္းတယ္ဆိုရတာလဲ။
အဲဒါကို မိုက္႐ိုင္းတယ္လို႕ေျပာတာေပါ့ကြာ အဲဒီဇာတာက ကြ်ႏု္ပ္တို႕ ဆရာႀကီးဇာတာလို႕ ထေျပာလိုက္ေတာ့ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္နဲ႕ သင္တန္း ခန္းမတစ္ခုလံုး ပြတ္ေလာ႐ိုက္ကုန္ေတာ့တာေပါ့။
အဲဒီေတာ့ တဏွာ႐ူးႀကီးလို႕ ေျဖလိုက္တဲ့ တပည့္က ျပန္ေျပာတယ္။  ကြ်ႏု္ပ္ေျဖတာက ဇာတာထဲမွာပါတဲ့ ျပစ္ခ်က္ေျပာပါဆိုလို႕ ေျပာရျခင္း ျဖစ္တယ္။ ဆရာႀကီးကို ေျပာတာမဟုတ္ဘဲ အကယ္၍ ဆရာႀကီးဇာတာပါလို႕ ေျပာလည္း ကြ်ႏု္ပ္ကေတာ့ပညာအရ ဒီအတိုင္းပဲေျဖမွာပဲ။}}အသင္ ေျပာေလဆိုးေလပါပဲလား။}}
သင္တို႕နဲ႕အတူ ကြ်ႏု္ပ္လည္း ဆရာႀကီးသင္ထားတာကိုျပန္ေျဖတာ အဘယ္ေၾကာင့္ ကြ်ႏု္ပ္အား ဝိုင္းဝန္းအျပစ္တင္ေနၾကသနည္း။ထိုကဲ့သို႕ သင္တန္း သားအားလံုးႏွင့္ တစ္ေယာက္ အေျခအတင္ စကားမ်ားေနခိုက္ -
]]အားလံုးတိတ္ၾကစမ္း}}
ဟူေသာ ဒိသာပါေမာကၡာဆရာႀကီးရဲ႕ ဩဇာသံအျပည့္နဲ႕ေအာင္ျမင္ လွတဲ့အသံေၾကာင့္ မီးကိုေရနဲ႕ၿငိမ္းလိုက္သလို အားလံုးၿငိမ္သက္သြားၾကေလ သည္။
}}အားလံုးေသခ်ာမွတ္သားထားၾက။သင္တို႕ဆရာႀကီးျဖစ္ေနတဲ့ ငါ့ဇာတာ မွာ ခုနကတပည့္ေျပာတာအမွန္ပဲ သူေျဖခဲ့သလို ငါ့ဇာတာမွာ တဏွာ႐ူးႀကီးပဲ ဟူေသာ ဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီး၏ အေျဖစကားေၾကာင့္ တပည့္အားလံုး အံ့အားသင့္ကုန္ၾကတယ္။ တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳး ေဝဖန္ေျပာဆိုၾကရင္း မယံုၾကည္ ႏိုင္ေလာက္ေသာ အမူအရာမ်ားျဖင့္  ဆရာႀကီးဘာဆက္ေျပာအုန္းမလဲဆိုတာကို ရင္တမမျဖင့္ နားစြင့္ေနၾက၏။ ဆရာႀကီးက ဆက္ေျပာတယ္။
}}ဒီဇာတာဟာ တပည့္တို႕ကို သင္ၾကားၿပီးသားျဖစ္လို႕ အေျဖအားလံုး သိၿပီးသားပါ။ ဆရာႀကီးဇာတာလို႕ေျပာလိုက္လို႕ ..ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလားဆိုတဲ့ အေတြးရယ္...အားနာလို႕...ေျပာမထြက္လို႔....မေျပာရဲလို႕ ...သက္သက္ 
ညႇာညႇာေလးေတြ ေရြးေျဖခဲ့ၾကတာ ဆရာႀကီး အကဲခတ္မိပါတယ္။ အဲဒါ သိပ္မွားတယ္။ ပညာဟာ ပညာအတိုင္းပဲျဖစ္ရမယ္။ အယုတ္၊ အလတ္၊ အျမတ္ မေရြး ပညာအတိုင္းပဲေျပာရမွာေပါ့။
]]ဟုတ္ကဲ့ပါ ဆရာႀကီး။}}
အခုေျပာမယ့္အေၾကာင္းအရာကို ေသေသခ်ာခ်ာ နာယူမွတ္သားထား ၾကပါ။ ဇာတာအတိုင္းပါလာတာကို ဟုတ္တယ္လို႕ေျပာတာ ဇာတာမွာပါလာတာကို အျပင္လက္ေတြ႕ပိုင္းမွာ အဲဒီဇာတာထဲကအတိုင္းသာဆိုရင္ ငါဟာ အခုလို အသင္တို႕ရဲ႕ ဆရာတစ္ဆူျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီတဏွာရာဂ အမႈကိစၥနဲ႕ ေထာင္တန္းအခ်ဳပ္အေႏွာင္လည္းက်မယ္ ......အရွက္တကြဲ အက်ိဳးနည္း ျဖစ္ၿပီး ဂုဏ္သိကၡာလည္းက်ႏိုင္တယ္။
ယုတ္စြအဆံုး အသက္ေတာင္ဆံုး႐ံႈးႏိုင္တယ္ ဇာတာထဲကအတိုင္း အဲဒါ ေတြမျဖစ္ခဲ့ဘဲ အခုလိုဆရာတစ္ဆူအေနနဲ႕ ရပ္တည္ ေနႏိုင္တာဟာ အသိဥာဏ္ နဲ႕ လိုက္နာေဆာင္ရြက္မႈေၾကာင့္ဆိုတာ တပည့္တို႕ကို ေျပာျပခ်င္လို႕ပဲ။
ဒါေၾကာင့္ ဇာတာမွာပါတဲ့အတိုင္း ျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ဝါဒဟာ အသိဥာဏ္ မဲ့တဲ့လူေတြရဲ႕စကားအရာသာျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေျပာခ်င္လို႕ ဒီေန႕ဇာတာ အေၾကာင္းကို သင္ၾကားရတာပဲ --- လို႕ေျပာၿပီး ဆရာႀကီးဟာ အဲဒီစကားနဲ႕ပဲ နိဂံုးခ်ဳပ္လိုက္တယ္။
ကဲ---သင္တန္းသားအားလံုးပဲ ဆရာအခုေျပာတဲ့ဥပမာကို သေဘာ ေပါက္ၾကၿပီမဟုတ္လား။
]]ဟုတ္ကဲ့ သေဘာေပါက္ပါတယ္ဆရာ။}}
ဒါေၾကာင့္ ဆရာမၾကာခဏ ေျပာေနရတာေပါ့ လူသားေတြအတြက္ အသိဥာဏ္သာအဓိကပါလို႕ ---




       ငါသိသလို သိၾကပါေစဟု ငါ၏ရင္၌ျဖစ္၏။ ဤမွန္ေသာသစၥာစကားေၾကာင့္ ၊
                 ေလာကဓံ (အျမင္သစ္) ဆရာဦးထြန္းရီ (မိုးေကာင္းဘုရား)

No comments:

Post a Comment

No comments:

Post a Comment